تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۳۷۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری در اهواز اعلام شد
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان جزییات برگزاری رویداد کشوری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت یادواره مدافع حرم شهید رضا عادلی را در اهواز اعلام کرد.

 عبدالنبی سواعدی روز شنبه در نشست خبری در اهواز بیان کرد: این مسابقات در رشته تهویه و تبرید با حضور جوانان زیر ۲۱ سراسر کشور از روز ۱۵ تا ۱۷ آذر به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI)، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت  به صورت سالانه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: مسابقات ملی مهارت به دلیل ارتباط با رویداد جهانی که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود به منظور ترویج مهارت آموزی، ارتقای مهارت‌ها و ارتباط بین مراکز آموزشی و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا باید نگاه ویژه‌ای به این مسابقات توسط دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات ملی مهارت مقدمه‌ای برای ورود به مسابقات جهانی مهارت است افزود: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی هر سال در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با حضور نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی آن پس از گذراندن اردوهای آمادگی به مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند.

سواعدی با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت در ۳۶ رشته برگزار می‌شود گفت: نمایندگانی از ۱۳ استان در سه روز (۱۵ تا ۱۷ آذر) در رشته تهویه و تبرید در اهواز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که نفرات برتر برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.
وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد و جلب نظر مسوولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان بیان کرد: کسب مهارت به وسیله آموزش های فوق تخصصی، ایجاد ارتباط با نفرات تاثیرگذار رشته در سطح کلان، جذب در معتبرترین شرکت ها، همکاری در پروژه‌های بین‌المللی در صورت شرکت در المپیاد جهانی از مزایای شرکت در این مسابقات است.

وی با بیان اینکه از آنجا که این مسابقات ماهیت عملیاتی دارند، مورد توجه شرکت‌های بزرگ دنیا است افزود:در این مسابقات شرکت کنندگان باید پروژه‌های تعریف شده خود را اجرایی کرده و در نهایت، کار آنها با رای داوران سنجیده می‌شود.

سواعدی بیان کرد: هم اکنون مهمترین اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر، آموزش جویندگان فاقد مهارت و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل است.

وی گفت: با توجه به اینکه مهارت آموزی نقش به سزایی در اشتغالزایی داشته و همواره مورد توجه بوده، انتظار داریم که مسوولان خوزستان از این مسابقات دیدن کنند.

 مسابقات ملی مهارت، رویدادی است رقابتی و پروژه محور که منجر به شناسایی و کشف استعدادهای برتر مهارتی می‌شود و برگزیدگان نهایی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ شانگ‌های چین، اعزام خواهند شد.

پارسال حدود ۲۰۳ هزار خوزستانی در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دوره‌های آموزش مهارتی را گذراندند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار