تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۳۷۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۵۰هزار نفر در خوزستان هنوز دز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند
    استاندار خوزستان با بیان اینکه ۳۵۰ هزار نفر در خوزستان دُز اول واکسن خود را تزریق کرده‌اند گفت: این افراد هنوز دُز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند و اگر فاصله زمانی تزریق واکسن زیاد شود اثر آن کاهش پیدا می‌کند.

 صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: انتظار داریم که افراد واجد شرایط هر چه سریعتر دز دوم واکسن خود را دریافت کنند تا بتوانیم شرایط را برای عادی سازی فعالیت ها در خوزستان بیش از گذشته فراهم کنیم.

وی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان تاکید کرد و افزود: اکنون در سطح جهان شاهد ورود یک سویه جدید هستیم بنابراین لازم است که در استان، پیش بینی لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس را داشته باشیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از گذشته باید جدی گرفته شود.

استاندار خوزستان گفت: برای رصد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی، یک سامانه کنترل هوشمند در نظر گرفته شده که بر تسریع کارها کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان باید در طرح کنترل هوشمند پیشرو باشد ادامه داد: از طریق این سامانه، فعالیت‌های خود را در جایی که لازم است متمرکز خواهیم کرد.

خلیلیان گفت: میزان نوبت اول و دوم واکسن در خوزستان باید بیش از ۸۰ و ۶۰ درصد باشد تا بتوان ایمنی خوبی در سطح جامعه ایجاد کرد.

وی در خصوص تامین سه میلیون سرنگ برای خوزستان از سوی شرکت نفت بیان کرد: این موضوع را پیگیری خواهم کرد اما انتظار داریم که اینگونه مسایل مهم در اولویت کار باشد و هماهنگی لازم در این خصوص زودتر انجام شود.

طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا که قرار است به زودی در سراسر کشور اجرایی شود با شناسایی اشکالات و نواقص پس از اجرای آزمایشی در چند استان، و پیش از اجرا در سطح ملی، وارد مرحله بازبینی و اصلاح شده است.

  طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا که از آن به عنوان فاصله گذاری یا قرنطینه هوشمند نیز نام برده می شود از مدتی قبل در دستور کار ستاد ملی مقابله و پیشگیری از کرونا قرار گرفت.

 زنگ آغاز اجرای این طرح به شکل سراسری به زودی به صدا در می آید تا شاهد شیوه جدیدی در نظارت بر موضوع کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به آن و در ادامه مدیریت محدودیت ها و ممنوعیت ها در این خصوص باشیم.

اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار