تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۳۷۵۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه درخوزستان: تحکیم نمازهای جماعت ضرورت‌ جامعه است
  نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نخستین ماموریت پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه و تحکیم نمازهای جماعت بود که اکنون به عنوان یکی از ضرورت‌های جامعه برای ارج نهادن به منزلت نماز و همچنین تقویت و استحکام پایه‌های دین اسلام، به شمار می‌رود.

  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد روز شنبه در نخستین همایش استانی نماز در محل سپاه ولیعصر(عج)خوزستان در اهواز بیان کرد: نخستین ماموریت پیامبران و اولیای الهی اقامه نماز بوده که همواره از آن به عنوان حافظ تمامی خوبی‌ها یاد می‌شود.

وی ادامه داد: همایش اقتدار اقامه نماز در نیروهای مسلح نیز به نوعی بیان کننده فعالیت مناسبت نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج در زمینه اقامه نماز بوده که شایسته تقدیر است.

برای مصونیت جوانان نماز را در جامعه نهادینه کنیم

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز گفت: نماز یکی از واجباتی است که به تعبیر امام خمینی (ره) و فرمایش رهبر معظم انقلاب، بر هیچ فریضه‌ای تا این اندازه در اسلام تاکید نشده است.

حجت الاسلام عبدالرضا رستگارپناه افزود: تمامی اولیای الهی نیز بر نماز تاکید داشتند و حتی در میدان جنگ نیز این فریضه الهی را فراموش نکرده و آن را به جا آوردند.

وی با بیان اینکه برای مصونیت جوانان باید نماز را بیشتر از گذشته در جامعه نهادینه کنیم ادامه داد: معاونت عقیدتی سیاسی سپاه در زمینه آموزش و اصلاح نماز سربازان ، اقدامات خوبی انجام داده است.

وی گفت: همچنین در زمینه ترویج محتوای نماز و تولید محتوا در این خصوص اقدامات خوبی از سوی گروه تلویزیونی سپاه خوزستان انجام می‌شود که شایسته تقدیر است.

منزلت نماز اولویت نیروهای مسلح است

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز گفت: امروز در نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج موضوع منزلت نماز در اولویت بوده و یکی از اقدامات مهم ، آشنایی سربازان با نماز است.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: برپایی نماز جماعت، و نیز توسعه زیرساخت‌ها امور مذهبی و دینی از قبیل ساخت و تجهیز مساجد در دستور کار سپاه خوزستان قرار داشته است.

وی ادامه داد: در بعد اهمیت نماز، همواره یکی از ضرورت های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، توسعه معارف دینی در بین نیروهای مسلح است و سپاه نیز در بعد معنوی با محوریت نماز برای انجام ماموریت‌های خود برنامه‌ریزی کرده است تا بتوانیم از معنویات این نظام اسلامی بهتر حراست کنیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار