تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۳۷۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرونده اختلاف مالی ۳۰۰ میلیارد ریالی در دزفول به سازش ختم شد
  رئیس دادگستری دزفول گفت: پرونده اختلاف مالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دزفول در این شهرستان به سازش ختم شد.

  محمدیار ممبینی روز شنبه در این خصوص گفت: پرونده اختلاف مالی بین تجار عراقی و ایرانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر شهرستان دزفول در کمتر از ۲۴ ساعت به صلح و سازش منتهی شد.

وی افزود: ۲ تاجر که یکی از آنان عراقی و ساکن دزفول است به علت اعتمادی که به یکدیگر داشتند در چند سال اخیر به صورت شفاهی فعالیت تجاری و اقتصادی انجام دادند که ۶ ماه پیش اختلافات مالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال بین آنها پیش آمد و روز به روز شدیدتر شد.

رئیس دادگستری دزفول اظهارداشت: مدتی پیش تجار ایرانی که ساکن کرج هستند با راهنمایی یکی از فعالان  اقتصادی در دزفول با مراجعه به شورای حل اختلاف این شهرستان، برای حل و فصل اختلاف پیش آمده درخواست دادند.

وی افزود: پس از دستور قضایی پرونده‌ برای حل و فصل در شورای حل اختلاف دزفول تشکیل و بلافاصله اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر به این پرونده ورود کردند.

ممبینی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و ستاد صبر مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین طرفین، نشست‌هایی تشکیل و پس از بیان اظهارات درخصوص اختلاف مالی پیش آمده بدون هیچگونه تشریفات مالی و هزینه دادرسی، اختلاف مالی این ۲ تاجر ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به سازش منجر و فعالیت تجاری و اقتصادی آنها تداوم یافت.

وی از زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر در حل و فصل این موضوع قدردانی کرد و افزود: با گسترش صلح و سازش در جامعه کمتر شاهد درگیری، اختلاف و وقوع جرم خواهیم بود.

رئیس دادگستری دزفول بیان کرد: شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر تاکنون در ایجاد آرامش، آسایش و امنیت، فعالیت‌های مطلوبی داشتند که امیدواریم این نهادهای مردمی همیشه مورد حمایت معنوی و مادی بیشتری قرار گیرند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار