تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۷۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صلح و سازش پایان بخش پرونده اختلاف مالی در دزفول
رئیس دادگستری دزفول گفت: پرونده اختلاف مالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان با تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد.
  محمدیار ممبینی، رئیس دادگستری دزفول گفت: پرونده اختلاف مالی بین تجار عراقی و ایرانی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر این شهرستان ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به صلح و سازش منتهی شد.

او در تشریح جزئیان این پرونده گفت: ماجرا از این قرار است که ۲ تاجر که یکی از آنان عراقی و در دزفول سکونت دارد چند سالی است که باهم کار اقتصادی و تجاری انجام می‌دهند و به صورت شفاهی کاملا در امر تجارت و داد و ستد بهم اعتماد داشتند تا اینکه ۶ ماه پیش اختلافات مالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال فی مابین این ۲ پیش می‌آید و اختلاف آنان روز به روز شدیدتر شد.

ممبینی اظهار داشت: مدتی پیش تجار ایرانی که ساکن کرج هستند با ارشاد و راهنمایی احدی از فعالین اقتصادی در دزفول، با مراجعه به شورای حل اختلاف این شهرستان و درخواست برای حل و فصل اختلاف پیش آمده، پس از دستور قضایی پرونده‌ی جهت حل و فصل موضوع اختلاف در شورای حل اختلاف دزفول تشکیل و بلافاصله اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر به این پرونده ورود کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف و ستاد صبر مبنی برای ایجاد صلح و سازش فی مابین اصحاب دعاوی، با دعوت از طرفین پرونده و برگزاری جلساتی و استماع اظهارات و مطالب آنان در خصوص اختلاف مالی پیش آمده خوشبختانه بدون هیچگونه تشرفات مالی و هزینه‌ی دادرسی اختلاف مالی این ۲ تاجر ظرف کمتر از ۲۴ ساعت منتهی به صلح و سازش شد و با هم توافق نمودند که دوباره کار تجاری و اقتصادی بین خود را ادامه خواهند داد.

رئیس دادگستری دزفول ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر در حل و فصل این موضوع، اظهار داشت: بی شک هر چه اصلاح ذات البین و صلح و سازش بین اصحاب دعاوی توسعه و گسترش پیدا کند در جامعه کمتر شاهد درگیری، اختلافات و وقوع جرم خواهیم بود و خوشبختانه تاکنون شورای حل اختلاف و ستاد مردمی صبر در ایجاد آرامش، آسایش و امنیت بسیار فعالیت‌های مطلوبی داشتند که امیدواریم این نهاد‌های مردمی همیشه مورد حمایت معنوی و مادی بیشتری قرار بگیرند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار