تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۷۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهارهزار خانه برای خانوارهای دارای ۲ معلول در کشور ساخته می‌شود
  مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و مدیر کل حساب ۱۰۰ امام(ره) گفت:تفاهم نامه ساخت چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول سال جاری وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

 فرهاد خاکی پور روز شنبه در بازدید از پروژه در دست اجرای ۵۲ واحدی مسکن شهر شیبان در ۱۰ کیلومتری شمال اهواز افزود: تفاهم نامه ساخت این تعداد مسکن با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بهزیستی ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و راه و شهرسازی به زودی امضا می‌شود تا هریک از طرف‌های تفاهم نامه به تعهدات خود عمل کنند.
وی گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز ساخت این واحدها نیز از محل آورده متقاضیان تامین خواهد شد.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور در ادامه افزود:در تفاهم نامه قبلی بنیاد مسکن ، راه و شهرسازی ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بهزیستی ساخت ۱۴هزار و ۳۲۲ واحد مسکن شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۱۱هزار و ۲۰۰واحد احداث شده و در اختیار خانوارهای دارای ۲ معلول قرار گرفت و بقیه واحدها در صورت تامین زمین ، مساعدت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و آورده متقاضیان ، در سال جاری عملیات اجرایی آنان شروع خواهد شد.
خاکی پوربا اشاره به اینکه انجمن خیرین مسکن ساز کشور تاکنون ۲۱هزار واحد مسکن شهری و روستایی را با کمک های مردمی در اختیار خانوارهای محروم و فاقد مسکن قرار داده است افزود:پنج هزار واحد دیگر با میانگین ۳۶درصد توسط این انجمن در حال ساخت است که امیدواریم با تزریق آورده متقاضیان و همکاری نهادهای اجرایی کشور این واحدها به سرانجام برسند و در اختیار خانوارهای فاقد مسکن قرار گیرد.

راه اندازی انجمن خیرین مسکن ساز در سراسر کشور
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و مدیر حساب ۱۰۰ امام(ره) گفت: انجمن خیرین مسکن ساز در سراسر استان های کشور با هدف کمک به تامین مسکن خانوارهای شهری و روستایی فاقد مسکن راه اندازی شده است.
خاکی پور افزود:خیرین نیکوکار کشور می‌توانند در حد بضاعت خود برای تامین زمین ، مصالح ساختمانی و کمک های فنی ، این انجمن را در تحقق اهداف خود برای تامین مسکن برای خانوارهای فاقد مسکن یاری کنند.
به گزارش ایرنا مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و مدیر حساب ۱۰۰ امام(ره) در بازدید از پروژه ۵۲واحدی شیبان که توسط انجمن خیرین مسکن ساز خوزستان برای خانوارهای محروم و فاقد مسکن در حال ساخت است مسایل فنی و پیشرفت فیزیکی این پروژه را مورد بررسی قرار داد.
وی تامین بقیه آورد  متقاضیان ، گرانی مصالح و افزایش دستمزدها را از دلایل پیشرفت کند این پروژه بیان کرد و خواستار برطرف شدن موانع پیشرفت ۸۰درصدی این پروژه تا پایان سال جاری شد.
تامین مسکن مناسب برای خانوارهای فاقد "مسکن و "بدمسکن" در مناطق شهری و روستایی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰امام(ره) است.
حساب ۱۰۰ امام(ره) همزمان با تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) راه اندازی و افتتاح شد تا به خانه دار شدن خانوارهای محروم شهری و روستایی کمک کند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار