تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۳۷۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت محققان دانشگاه صنعتی بهبهان در حوزه ایروپونیک
  مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان از فعالیت این دانشگاه در حوزه هوا کشت (ایروپونیک) خبر داد.

محمد صالحی‌ویسی در خصوص دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه اظهار کرد: در حوزه ارتباط با صنعت و رفع نیاز صنایع بهبهان اقداماتی انجام داده‌ایم‎‎؛ در این حوزه سعی شده است نیاز صنایع شهرستان رفع شوند؛ بدین ترتیب از طرفی نقش دانشگاه نیز افزایش می‌یابد و بستری نیز برای ارائه خدمات در حوزه‌های پژوهش، فناوری و نوآوری به وجود می‌آید.

وی افزود: در این راستا، شبکه آزمایشگاهی دانشگاه تجهیز شده است تا خدمات بیشتر و موثرتری به صنایع شهرستان ارائه دهیم. به این منظور، ساختار استانداردسازی و اعضای هیات علمی ما توانسته‌اند در حوزه‌های تخصصی به عنوان متخصص و کارشناسان استاندارد با صنعت در ارتباط باشند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان استاندارد داشتیم که دانشگاه در این تفاهم‌نامه با تمام صنایع اطراف دانشگاه قرارداد دارد و کارهای پژوهشی توسط این دانشگاه انجام و نیاز صنایع از این طریق رفع می‌شود.

صالحی‌ویسی با بیان اینکه دستاوردهای امسال دانشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش در اهواز به نمایش در خواهد آمد، افزود: امسال در بحث کشت ایروپونیک یا هواکشت که در استان خوزستان کمتر به آن پرداخته شده است، فعالیت‌هایی داشتیم و یک تیم تحقیقاتی متشکل از محققان دانشگاه روی این مساله کار می‌کنند؛ این روش کشت، سازگار با کمبود منابع آب و ذخایر خاکی است.

وی گفت: همچنین محققان ما در تجهیزات پالایشگاهی، یک نیاز مهم از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس را رفع کردند. دستگاهی ساخته شد که پیش از این وارداتی بود و اکنون در پالایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه اکنون در مرحله تجاری‌سازی و عقد قرارداد است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار