تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۳۷۵۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۵۰ کیلومتر راه روستایی خوزستان آسفالت سازی می‌شود
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از اجرای پروژه آسفالت در ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی استان تا پایان سال جاری خبر داد.

  غلامعباس بهرامی نیا در این باره اظهار کرد: این پروژه به طول ۶.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان قرار بوده به مدت ۶ ماه اجرایی شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مسیر شکافی صورت گرفت و پس از آن به مدت ۴ ماه و بدون پرداخت اعتبار به پیمانکار زیرسازی و آماده سازی ۵ دستگاه ابنیه فنی به صورت آبنمای آن توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان انجام شد؛ این در حالی است که مدت قرارداد اجرای پروژه ۶ ماهه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: اهمیت این پروژه در این است که راه ۱۵۰ کیلومتری به حدود به ۸۵ کیلومتر می‌رسد و حدود ۷۰ روستا از اجرای آن بهره مند می‌شوند.

بهرامی نیا با بیان اینکه کوتاه کردن مسیرها دسترسی‌ها را کوتاه کرده و در موضوعات زیست محیطی، مباحث ایمنی و ارتقای ایمنی تأثیرگذار است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ٢٣ کیلومتر راه آسفالته در شهرستان مسجدسلیمان اجرایی شده و قرارداد اجرای ٢۴ کیلومتر پروژه آسفالت در این شهرستان به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: شاخص بهره‌مندی شهرستان مسجدسلیمان از راه آسفالته ٣۵ است و این در حالی است که میانگین این شاخص در استان ۶۴ است و این شاخص در شهرستان‌های لالی ٢٩، اندیکا ۴٢ و هفتکل ۶٢ به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: امسال به منظور نزدیک کردن شاخص راه‌های آسفالته به میانگین استانی، برنامه ریزی انجام شده و طبق این برنامه ریزی ۱۱ درصد معادل ۴٧ کیلومتر از ۴۵٠ کیلومتر راه روستایی که قرار است تا پایان سال در استان اجرایی شود، سهم شهرستان مسجدسلیمان است.

بهرامی نیا افزود: این نشان می‌دهد که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در مناطقی که شاخص آسفالت راه روستایی در آنها پایین است، توجه و برنامه ریزی بیشتری دارد.

وی گفت: با حمایت‌های استاندار خوزستان و پیگیری‌های صورت گرفته از مدیریت برنامه ریزی و بودجه استان در صورت تخصیص اعتبار ۴۵٠ کیلومتر راه روستایی خوزستان تا پایان سال ۱۴۰۰ آسفالت خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: امیدوار هستیم باقی مانده راه‌های روستایی در مسجدسلیمان برنامه ریزی با پشتیبانی استاندار و مسئولان شهرستان در پروژه‌های تعریف شده برای آسفالت قرار گیرند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار