تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۳۷۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان: جنبش دانشجویی همواره در مسیر دفاع از انقلاب حرکت کرد
  امام جمعه آبادان گفت: جنبش دانشجویی در ایران از بدو پیدایش تاکنون در پرتو سیر مطالعاتی و کسب تجارب خود در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

 حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در آیین نماز جمعه این هفته آبادان افزود: نقش دانشجویان در تحکیم پایه های انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: دانشجویان در هر زمانی با منش استکبارستیزی در میدان سیاسی فعالیت های تاثیرگذاری دارند و باید همچنان در خط مبارزه با مستکبران و دشمنان باشند.

خطیب جمعه آبادان گفت: دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ با حرکت انقلابی و تفکر ضد استکباری  خود برگ زرینی را در تاریخ کشور ثبت کردند و بخشی از حرکت ضد استکباری و ضد استعماری در سال های پایانی حکومت طاغوت توسط دانشجویان مسلمان و مبارز شکل گرفت.

وی دانشجویان را دارای قابلیت های خوبی برای پست های کلیدی عنوان و بیان کرد: دشمن سال ها است تلاش می کند به جنبش دانشجویی مسیر انحرافی دهد و آرمان آنها را به نفع غربگرایان مصادره کند اما دانشجویان ایرانی پیرو رهبر و نظام هستند.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به درگیری خونین اخیر اروندکنار گفت: نیروهای نظامی، شیوخ و بزرگان با ورود خود به این اختلاف دلخراش که منجر به کشته و زخمی شدن چند نفر بی گناه شد، پایان دهند.

وی خواستار جلوگیری از ورود سلاح به منطقه شد و افزود: یکی از دلایل بروز اینگونه درگیری های مسلحانه، ورود آسان سلاح به منطقه است.

امام جمعه آبادان اظهارداشت: خانواده های داغ دار اروند کنار باید مجازات افراد خاطی و قاتل را به دست قانون بسپارند تا اختلاف بین ۲ طایفه پایان یابد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار