تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۳۷۴۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به رفع موانع واگذاری وام‌ها برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کمک شود
  فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: به رفع موانع واگذاری وام ها کمک شود تا افرادی که مشتاق به راه اندازی کارگاه های تولیدی هستند بتوانند کار کنند.

سردار حسن شاهوارپور در رزمایش مقتدرانه جهادی بسیج که  یازدهم آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: امیدوارم با هم افزایی که که در دولت خدمتگزار و جهادی، بسیج دلاور و سپاه پاسداران و همه نهادهای خدمتگزار انجام می شود، بتوانیم مشکلات مردم را مرتفع کنیم و گرفتاری ها، محرومیت ها و مسائلی که بخشی از آن ها خواسته یا ناخواسته میراث صدها ساله حکومت های موروثی سلطنتی، بخشی به دلیل جنگ خواسته تحمیلی هشت ساله و بخشی نیز به خاطر ناکارآمدی ها و نارسایی ها در طول دولت ها به ویژه در استان خوزستان است را در فرصت های کم و با سرعت و همچنین کار جهادی و با هزینه بسیار کم، کم و کمتر کنیم و روحیه امید و نشاط در بین مردم و نا امیدی در دل دشمن، ایجاد کنیم.

  وی افزود: دشمنان ما همواره به دنبال این هستند تا مردم ما نا امید شوند و دل از نظام بکنند و بین نظام و مردم شکاف ایجاد شود که ان شاءالله بتوانیم با کار جهادی و اقداماتی که گمنامانی که در سراسر کشور و به ویژه در استان خوزستان مشغول به خدمت هستند، نهال امید را همچنان بارور کنیم و بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: امروز کارگاه تولید البسه را در شهرک صنعتی افتتاح کردیم؛ یک خواهر جهادی و بسیجی از یک چرخ خیاطی توانست یک کارگاه با ظرفیت ۱۰۰ نفر از ضعیف ترین قشر جامعه، راه اندازی کند. البته کارهای متعددی در بخش اقتصاد مقاومتی و اشتغال داریم که ماه های آینده به نتیجه خواهند رسید و بخشی هم قبلا به نتیجه رسیدند.

وی با در خواست از رییس بسیج مستضعفین کشور، عنوان کرد: از سردار سلیمانی می خواهم که همچنان پشتیبانی ها را داشته باشد و کمک کند. از استاندار خوزستان نیز می خواهم در اعطای وام ها و تسهیلاتی که در کمک به کارگاه های کوچک خانگی و متوسط موثر هستند، کمک کند.

شاهوارپور افزود: من باید متاسف باشم که در دو سال گذشته، بخشی از این وام به هر دلیلی جذب نشدند و عددهای بالا و تسهیلاتی که بانک ها باید برای اقتصاد مقاومتی می دادند را پرداخت نکردند. به رفع موانع واگذاری وام ها کمک شود تا افرادی که مشتاق به راه اندازی کارگاه های تولیدی هستند بتوانند کار کنند.

وی بیان کرد: فرهنگ ما در استان خوزستان یک استغال دولتی است که متاسفانه نهال بسیار بد و مظلومی در خوزستان توسط استعمار پیر انگلیس با صنعت نفت کاشته شد و مردم به این سمت گرایش پیدا کردند که تنها درآمد شغل در نفت است و همین نیز نسل به نسل ادامه پیدا کرد اما امکان تغییر این ذائقه با همت جهادگران بسیجی و کمک دولت خدمتگزار وجود دارد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت:در حوزه عمران عقب افتادگی های بسیاری در روستاها و مناطق حاشیه شهرها به وجود آمده است که بسیج سازندگی و جهادگران نیز در این بخش در خدمت مردم هستند و در بخش آبرسانی هم در چند نقطه در حال کار هستیم و در جنگل کاری هم بیش از ۸ هزار هکتار نهال کاشته شد. ضمن این که بیش از ۱۰ هزار هکتار نیز در بیابان زدایی کار کرده ایم که بسیار موثر واقع شد. در دوران کرونا اقدامات متعددی انجام شد. در زلزله اندیکا هم با محوریت استاندار و مجموعه اجرایی مسکن و شهرسازی تلاش برای سکونت دائمی مردم پیگیری شده است. البته سکونت دائمی نیازمند زمان است و اگر یک سال خوب کار شود، این مهم انجام می شود. در حال حاضر طرحی برای اسکان موقت تهیه شده است. ضمن این که با عنایت سردار سلامی و سردار سلیمانی مقرر شد که به ساخت ۱۵۰ واحد جهت اسکان دائم مردم، کمک شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار