تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۳۷۴۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به زودی شاهد یک ابر تحول بزرگ دیگر در قرن پانزدهم خواهیم بود
  رییس بسیج مستضعفین کشور گفت: ما به زودی شاهد یک ابر تحول بزرگ دیگر در قرن ۱۵ هجری شمسی خواهیم بود.

سردار غلامرضا سلیمانی در رزمایش مقتدرانه جهادی بسیج که امروز یازدهم آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدا وظیفه دارم به بسیجیان ولایت مدار استان خوزستان به ویژه جهادگران بسیجی که در طول دوران کرونا در موضوعات مختلف در میدان حاضر بودند و در خدمت به ملت بزرگ ایران و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کردند، خدا قوت بگویم.

  وی بیان کرد: در این جا هستیم در آیین افتتاح پروژه های آبرسانی در بخش غیزانیه و تاکید بر تداوم خدمت به مناظق زلزله زده و تسهیل در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مردم سالار حاضر شویم و از نزدیک از تلاش و مجاهدت های صورت گرفته گزارشی تهیه شود و ان شاءالله در گزارشاتی که به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم می شود، بتوانیم این تلاش های قابل تقدیر را منعکس کنیم.

رییس بسیج مستضعفین کشور گفت: در قرن ۱۴ هجری شمسی شاهد تحقق یک تحول بزرگ بودیم و در سایه تحقق آن تحول بزرگ که می توان از آن به عنوان یک ابر تحول نام برد، پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاد. ما چون به این نعمت بزرگ متنعم هستیم و به فرموده امام راحل نیز جمهوری اسلامی ایران یک موهبت الهی بود که سوی خدای متعال به ملت ایران ارزانی شد، عظمت و بزرگی این حادثه را به آن اندازه ای که وسعت این حادثه است را شاید هنوز برخی از ما درک نکرده ایم.

وی افزود: اتفاق بسیار بزرگی با پیروزی اتقلاب اسلامی در تاریخ بشریت رقم خورد و مسیر تاریخ بشریت تغییر کرد؛ آن روزها ما فکر می کردیم پیروزی انقلاب اسلامی فقط رژیم شاهنشاهی را ساقط کرده است ولی امروز می بینید که در سایه مقاومت ملت ایران و در پرتو خون مطهر شهدا، نظام سلطه و اشتغالگران در حال عزیمت و فرار از جهان اسلام هستند و صدای فرو ریختن ستون های موجودیت رژیم صهیونیستی و کودک کش را با گوش های خود می شنوید و با چشمان نیز مشاهده می شود.

سلیمانی بیان کرد: آن چه باعث شد این اتفاق مهم رقم بخورد، فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر جهادی و بسیجی ملت ایران و تبعیت از امامین انقلاب اسلامی و به ویژه تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۲ سال اخیر پس از دوران دفاع مقدس است که البته ۱۰ سال اول انقلاب اسلامی و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و به خصوص دوران دفاع مقدس سنگ بنای این مقاومت است. باور ما می توانیم و امید به پیروزی و موفقیت از آن دوران در ما و ملت ایران متجلی شد.

وی افزود: استان خوزستان نیز در خلق باور ما می توانیم و تولید یک گنجیه تمام نشدنی با عنوان مکتب انقلاب اسلامی سهم در خور تحسین و بسیار برجسته دارد. بالاترین سهم ازآن خوزستان است.

رییس بسیج مستضعفین کشور گفت: اکنون در گام  دوم انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و این گام مصادف با آغاز قرن ۱۵ هجری شمسی است و سخن این است که ما به زودی شاهد یک ابر تحول بزرگ دیگر در قرن ۱۵ هجری شمسی خواهیم بود. آن چیزی که امام راحل فرمودند، قرن آینده ازآن اسلام خواهد بود. اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و فتح قرن ۱۵ هجری شمسی، تمدن سازی جهان اسلام است. در ۱۷ ربیع الاول امسال نیز رهبر معظم انقلاب فرموند تمدن سازی زمانی شکل می گیرد که ملت های مسلمان در کنار هم قرار بگیرند. هماند طور که مکتب مقاومت، دفاع مقدس ملت ایران الگوی جهان اسلام شد و حاج قاسم سلیمانی و همرزمان او، آن الگو را در جهان اسلام تکثیر کردند، تکامل دولت اسلامی در مرحله تحقق همه جنبه های مردم سالاری اسلامی و ورود به جامعه پردازی یعنی تحقق جامعه مهدوی باعث می شود که این الگو در سطح کشورهای اسلامی تکثیر شود.

وی ادامه داد: مردم سالاری اسلامی به زودی با تاثیر ملت بزرگ ایران در کشورهای اسلامی آغاز خواهد شد و شکل خواهد گرفت. ملت های مسلمان هم بدون تردید کنار هم قرار خواهند گرفت. نقش آفرینی ملت ایران و تشکیلات انقلاب اسلامی یعنی بسیج نیز در سایه تحقق اهدافی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین کرده اند و به ویژه تمسک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به عنوان نگین انگشتری نقش آفرینی ملت ایران و گروه های جهادی بسیج باعث تحقق تمام جنبه های مرم سالاری اسلامی خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در تمام عرصه ها با به میدان آمدن مردم، بسیج، تشکیلات مردم پایه و منحصر به فرد انقلاب اسلامی در خدمت به ملت ایران از سخنان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور است. در این میان نقش جهادگران بسیجی هم در محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی کشور در اقتصاد مقاومتی مردم سالار، مشهود است.

وی عنوان کرد: امسال در هفته بسیج نیز رزمایش های مقتدرانه جهادگران بسیج را در تمام استان ها برگزار کردیم تا اعلام آمادگی کنیم در کنار دستگاه های مسئول و سایر ظرفیت های بی نظیر و کم نظیر میهن اسلامی در میدان برای خدمت گزاری حاضر می شویم. استان خوزستان هم تمام ظرفیت ها را در اختیار دارد و همان طور که در برخورداری از نعمت های الهی بی نظیر است باید در پیشرفت و آبادانی، در کشور نمونه باشد و این با تمسک به فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی امکان پذیر است و عزم دولت جدید هم بر این است که استان خوزستان به عنوان برجسته ترین استان کشور در گام دوم انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی در تمام جنبه ها باشد.

رییس بسیج مستضعفین کشور گفت: رهبر نیز فرمودند که مردم در تمام موضوعات باید سالار باشند؛ در فرهنگ سیاست خارجی، دفاع و اقتصاد مقاومتی. حالا که سیاست های دولت هم در ادامه راهبردهای رهبری معظم انقلاب قرار گرفته است، بهترین فرصت برای ما زمان حال است تا در یک فرصت بسیار کوتاه و در مدت هشت سال تمام تلاش هایمان را بر تحقق دولت اسلامی متمرکز کنیم. رهبر نیز فرمودند تا دولت اسلامی محقق نشود، شکل گیری جامعه اسلامی دور از ذهن است، یعنی این موارد به هم پیوستگی دارند. تحقق دولت اسلامی یعنی حضور مردم در میدان های حل مسئله.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار