تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۳۷۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان اختیار حل مشکلات را به فرماندار اهواز تفویض کند
 نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم استاندار خوزستان با اختیاراتی که به فرماندار اهواز تفویض می‌کند، بسیاری از مشکلاتی که نباید به استانداری سریز شود را در شهرستان حل کند.

شبیب جویجری در نشست شورای اداری و آیین تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری اهواز که شامگاه چهارشنبه (۱۰ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: از استاندار خوزستان تشکر می‌کنیم که پس از بررسی‌های فراوان، آقای فلاحی را به عنوان فرماندار کلانشهر مهم اهواز انتخاب کرد. از زحمات آقای عالمی‌نیسی که مدیری کارآزموده و باتجربه و در تراز مدیران خوب خوزستان است، تشکر می‌کنم و امیدوارم مدیریت خوزستان از وجود وی در مسائل مختلف استفاده کند.

 وی با بیان اینکه همه توان‌مان را برای رفع مشکلات اهواز به کار می‌بریم، افزود: آقای فلاحی بر مدیریت بحران مسلط بوده و هست و این انتخاب مورد اجماع اکثریت مدیریت استان و صاحب‌نظران بوده است. وی مدیری شایسته و باتجربه است که مدیریت جهادگونه را در اهواز به نمایش خواهد گذاشت. ما نیز به پشتیبانی وی خواهیم شتافت و امیدواریم مدیریتی در خور شأن مردم اهواز و توابع از خود بروز دهد. برای آقای عالمی‌نیسی نیز آرزوی توفیقات روزافزون در مسئولیت‌های جدید دارم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم استاندار خوزستان با اختیاراتی که به فرماندار اهواز تفویض می‌کند، بسیاری از مشکلاتی که نباید به استانداری سریز شود را در شهرستان حل کند. انتظار می‌رود فرماندار اهواز بتواند حاکمیتی که از سوی وزارت کشور و استانداری به وی داده شده است را در اهواز اعمال کند.

وی بیان کرد: اهواز دومین شهر از نظر مناطق حاشیه‌نشین است و حدود ۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین داریم. متوسط نرخ بیکاری در مناطق حاشیه‌ای نیز از متوسط سایر محله‌ها بسیار بالاتر است که باید فرماندار اهواز با قدرت، شورای اشتغال شهرستان را فعال کند تا متوسط نرخ بیکاری کاهش یابد.

جویجری افزود: دو شب پیش خدمت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودم و در این جلسه در خصوص بومی‌گزینی در دو سطح شهرستانی و استانی صحبت شد. استاندار خوزستان بخش‌نامه‌ای صادر کرده است که بنا بر آن همه شرکت‌های مجاور هر شهرستان، موظف هستند ابتدا نیروی کار آن شهرستان را جذب کنند و سپس نیروی کار دیگر شهرستان‌ها را به کار بگیرند.

وی تصریح کرد: شهرستان اهواز، محتاج فرصت‌های شغلی نیست و علت این وضعیت، عدم بومی‌گزینی دقیق و اجرا نشدن عدالت در بومی‌گزینی است. استاندار خوزستان اجرای عدالت در بومی‌گزینی را به فرماندار اهواز تفویض خواهد کرد و سعی می‌شود در این مسیر، نرخ متوسط بیکاری کاهش و فرصت‌های شغلی افزایش یابد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلایل ناامنی‌های اجتماعی بالا بودن نرخ متوسط بیکاری و کم‌سوادی جوانان است، گفت: فرماندار اهواز باید با دقت نظر ابتدا در خصوص مبارزه با معلول در مورد ناامنی‌های اجتماعی اقدام کند اما علت این مسائل نباید فراموش شود. در این راستا باید شورای آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی نیز تقویت شوند.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار