تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۳۷۴۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانداری اهواز از انفعال و سایه استانداری خارج شده است


فرمانداری اهواز از انفعال و سایه استانداری خارج شده است

ایسنا/خوزستان فرماندار پیشین اهواز با اشاره به کارهای شاخص در فرمانداری اهواز، گفت: نخستین کار این بود که جایگاه فرمانداری اهواز را به عنوان فرمانداری و نماینده عالی دولت، در استان خوزستان تعریف و از زیر سایه استانداری خارج کردیم و از یک فرمانداری منفعل به فرمانداری فعال و از فرمانداری تاثیرپذیر به فرمانداری تاثیرگذار تبدیل کردیم.

جمال عالمی‌نیسی در نشست شورای اداری و آیین تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری اهواز که شامگاه چهارشنبه (۱۰ آذرماه) برگزار شد، با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: اگر زمانی نه چندان دور در دفاع از مرزهای کشور مشکل داشتیم، با ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیجیان قهرمان، امروز ایران به کشوری قوی و با عزت تبدیل شده است و این امر میسر نشد مگر با ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های بسیج.‌

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز بسیجیان در اقصی نقاط جهان از مرزهای عقیدتی دفاع می‌کنند و توانسته‌اند نوای آزادی‌بخش یاحسین(ع) را در راستی دفاع از مستضعفین و مسلمانان پیش ببرند و جبهه مقاومت اسلامی را در قلب استکبار جهانی و صهیونیست راه‌اندازی کنند.

فرماندار پیشین اهواز با سلام به مردم سایر بخش‌ها و شهرهای دیگر استان خوزستان و تشکر از پرسنل استانداری و دیگر نقاط محل خدمت، گفت: در طول ۳۷ سال خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاش کردم امانت‌دار خوبی برای امانت الهی و مردم باشم. همچنین تلاش کردم خدمتگزار خوبی برای مردم باشم و هیچ وقت خود را از مردم جدا نکردم.

وی افزود: تلاش کردم خود را گرفتار مقام و حب دنیا نکنم و خود را از جاذبه بسیار قوی حب دنیا رها کنم و تلاش کردم در ادای دین به نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نکنم؛ همیشه خود را سرباز این نظام دانسته و می‌دانم.

عالمی‌نیسی گفت: تلاش کردم از دایره ولایت خارج نشوم و امر ولی را نصب‌العین خود قرار دهم. همچنین تلاش کردم خود را وابسته به جناح‌های سیاسی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی نکنم.

وی بیان کرد: خدا را شاکرم که هر دو جناح سیاسی بنده را قبول دارند و مفتخر هستم که دوران کاری خود را در دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری آغاز کردم. خدا را شاکرم پس از ۳۷ سال خدمت صادقانه و سربازی ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی رو سفید از مناصب دولتی خداحافظی می‌کنم.

فرماندار پیشین اهواز گفت: یقینا خود را سرباز این نظام می‌دانم و بنا دارم راه پدرم در ارتباط با کارهای جهادی و احداث حسینه‌ها و مساجد در مناطق محروم و برافراشتن پرچم پر افتخار علوی و حسینی(ع) را ادامه دهم و در خدمت گروه‌های جهادی قرار بگیرم.

وی با اشاره به کارهای شاخص در فرمانداری اهواز، بیان کرد: نخستین کار این بود که جایگاه فرمانداری اهواز را به عنوان فرمانداری و نماینده عالی دولت، در استان خوزستان تعریف و از زیر سایه استانداری خارج کردیم و از یک فرمانداری منفعل به فرمانداری فعال و از فرمانداری تاثیرپذیر به فرمانداری تاثیرگذار تبدیل کردیم.

وی گفت: در طول این سه سال تصمیم‌هایی گرفته شد که برخی از این تصمیمات حتی در تقابل با تصمیمات شورای تامین استان بود زیرا در میدان عمل، راهی جز اتخاذ این تصمیم نبود. به طور مثال بنا به دلایلی شورای تامین خوزستان تصویب کرده بود مسابقه فوتبال پرسپولیس و فولاد برگزار نشود اما با حضور در میدان مجبور به اتخاذ تصمیمی شدم که هیچ کس جرأت اتخاذ این تصمیم را نداشت اما این تصمیم برای جلوگیری از ایجاد بحران، گرفته شد بنابراین سعی کردم به گونه‌ای باشم که بودن و نبودنم مشخص باشد.

عالمی نیسی گفت: بیش از ۳۵ روز نیز کارگران گروه ملی فولاد کف خیابان بودند و حتی در شهر اختلال ایجاد شده بود و خواهان حضور فرماندار در کف خیابان بودند اما ما می‌گفتیم کف کارخانه می‌رویم و در نهایت در تالار اجتماعات کارگران حضور پیدا کردم و پس از گذشت پنج ساعت سنگین، زبان مشترک را پیدا کردیم تا مسائل را به جایی برسانیم.


:
:
:
آخرین اخبار