تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۳۷۴۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزارت کشور به دنبال تکمیل فاز اول متروی اهواز است
 معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری اهواز گفت: وزارت کشور به دنبال تکمیل فاز اول پروژه قطار شهری اهواز است.

 مهدی جمالی نژاد پنجشنبه در حاشیه نشست با استاندار خوزستان و جمعی از شهرداران استان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: موضوع متروی اهواز در حال حاضر به دستگاه قضا ارجاع شده و در حال طی مراحل رسیدگی قضایی است.

وی با بیان اینکه کار اجرایی مترو تا زمان اجرایی نشدن حکم نهایی، انجام نمی‌شود، افزود: درحقیقت تسریع در اعلام حکم می تواند تکلیف این پروژه را مشخص کند؛ طرح‌ها و پیشنهادهایی در این زمینه وجود دارد و در حال حاضر منتظر صدور حکم دادگاه هستیم.

جمالی نژاد بیان کرد: در اهواز نه تنها در بحث زیرساخت ها بلکه در بحث سیما و منظره و مبلمان شهری باید تغییرات اساسی انجام شود.

وی یکی از مطالبات شهرداری و شورای شهر اهواز را بهبود وضعیت چهره شهر اهواز دانست و افزود: خوشبختانه این تیم جدید در کنار کارهای زیربنایی در حال انجام برای زیباسازی و فضای سبز شهر برنامه دارند.

معاون عمرانی وزیر کشور از شهروندان اهوازی خواست کمی تحمل کنند و به مدیریت جدید شهری  زمان دهند؛ به طور قطع ا اتفاقات خوبی در سیما و زیرساخت های شهری رخ خواهد داد.

عملیات اجرایی خط یک مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه پس از گذشت بیش از ۱۴ سال هنوز کمتر از ۳۰ درصد است.

پروژه خط یک متروی اهواز از زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غربی اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد.

طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است؛ این پروژه به ۲ گام تقسیم و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلای اهواز  با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

معاون عمرانی وزیر کشور امروز با حضور جمعی از مسئولان شهرداری اهواز از وضعیت معابر و جاده ها و فاضلاب شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون بازدید کردند.

جمالی نژاد امروز پنجشنبه برای حضور در رزمایش اقتدار بسیج و گروهای جهادی سفر کرد و با جمعی از شهرداران استان نیز دیدار نمود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار