تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۳۷۴۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: برای توسعه استان از گردشگری سلامت استفاده شود
  استاندار خوزستان بر توسعه گردشگری سلامت در استان خوزستان و تاثیر بسزای این صنعت بر درآمد ارزی کشور تاکید کرد و گفت: استان خوزستان  با توجه به همجواری با کشور عراق ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت دارد.

 صادق خلیلیان  روز پنجشنبه در نشستی با حضور زهره الهیان نماینده مردم تهران با اشاره به گردشگری سلامت به عنوان یکی از حوزه های نوین در گردشگری امروز دنیا بیان کرد: زمینه گردشگری سلامت در استان خوزستان مهیا و فراهم است.

وی افزود: این صنعت می‌تواند نقش مهمی در کسب درآمد و اشتغالزایی برای استان و به تبع آن کشور ایفا کند لذا توسعه گردشگری سلامت در استان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در منطقه آزاد اروند در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

استاندار خوزستان اظهارداشت: مردم کشور عراق به ویژه‌ استان‌های العماره و بصره استقبال خوبی برای انجام کارهای درمانی خود در خوزستان از خود نشان می‌‎دهند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم جایگاه گردشگری سلامت را چه برای حضور گردشگران خارج از کشور و چه گردشگران داخلی از استان های همجواری همچون لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و… ارتقا دهیم.

خلیلیان، خوزستان را از استان‎‌های کلیدی کشور  دانست و گفت: بهره مندی از منابعی مانند آب، گاز، نفت، فولاد، زمین های حاصلخیر، وجود مرزهای زمینی، دریایی، رودخانه‌ای و …از جمله ظرفیت‌های مهم این استان به شمار می روند.

عمران و آبادانی خوزستان متناسب با ظرفیت‌های آن رشد نکرده است

استاندار خوزستان با اشاره به این که توسعه، عمران و آبادانی خوزستان متناسب با ظرفیت‎های این استان نبوده است، بیان کرد: ظرفیت‌های استان در سطح ملی بکار گرفته شده اند؛ درحالیکه ۴۰ درصد منابع بودجه کشور از این استان تامین می شود، مالیات صنایع استان در مرکز پرداخت می‌شود.

نبود زیرساخت‌های مناسب به ویژه در حوزه فاضلاب، آب آشامیدنی، راه‌ها و جاده‌ها، توسعه و عمران شهری و … از جمله مواردی بودند که استاندار خوزستان به عنوان مشکلات استان خوزستان در این نشست برشمرد.

مدیریت منابع آب و کشت برای کاهش تنش آبی

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به تاثیر خشکسالی بر استان  توضیح داد: ذخایر آب پشت سدهای استان به شکل چشمگیری کاهش یافته است، تراز برخی سدها منفی شده که امیدواریم به یاری خداوند با بارندگی در آذرماه به وضعیت سدها و سرشاخه‌های استان کمک شود.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای مدیریت حوزه کشت در خوزستان بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در جهت مدیریت این مساله کشت پاییزه شامل کلزا و چغندر را تحت کنترل قرار دادیم و کشاورزان را ترغیب به کشت کمتر کردیم تا ضمن سوق دادن آنها به کشت گندم از میزان تنش آبی کاسته شود.

اصلاح زیرساخت‌های  شبکه فاضلاب

خلیلیان با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های فاضلاب استان بیان کرد: در سه ماه گذشته یک طرح اضطراری و یک طرح بلند مدت را برنامه ریزی کرده و دنبال می‌کنیم که بر اساس طرح بلند مدت بنا است با تامین اعتبارات زیرساخت های فاضلاب سه ساله تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه با سفر دولت به استان این زمان به ۲ سال کاهش پیدا کرد، ادامه داد: براساس طرح اضطراری نیز ۱۰۰  نقطه دارای مشکل بحرانی شناسایی و بازسازی شد تا در صورت وقوع بارندگی با مشکل سال ۹۸ مواجه نشویم البته این اقدامات در راستای طرح بلندمدت انجام می شوند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: براساس گزارش دستگاه‌های اجرایی و تخصصی و با اقدامات انجام شده امیدواریم در شرایط مشابه سال ۹۸ تا حدود ۸۰ درصد با مشکلات قبلی مواجه نشویم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار