تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۳۷۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر کشور: امسال ۱۸ هزار طرح عمرانی اجرا می‌شود
 معاون عمرانی وزیر کشور بهره برداری از ۳۰ هزار طرح عمرانی در سال گذشته را یادآور شد و گفت: امسال ۱۸ هزار طرح عمرانی در سطح کشور بهره برداری می‌شود که این موفقیت تنها با روحیه جهادی و انقلابی حاصل شده است.

 مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در رزمایش اقتدار بسیج و گروهای جهادی در مجتمع فجر اهواز اظهارداشت: برای قیاس کشورها، نقش بازیگری آنها را می سنجند و در این مقایسه به واژه اقتدار توجه ویژه‌ای می شود.

وی مولفه اول اقتدار را قدرت خدادادی دانست و افزود: بسیاری از کشورها قدرت بالایی در منابع نفت و گاز، بارندگی و منابع آبی بالا و معادن ارزشمند دارند ولی قدرت خدادادی به تنهایی اقتدار ایجاد نمی‌کند.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: قدرت اقتصادی به عنوان مولفه دوم شامل علم و دانش، فناوری‌های نوین و نانو است اما قدرت سوم که نقش اساسی دارد و این اقتدار را تبیین و بادوام می‌کند، قدرت گفتمان است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به کشور ما اقتدار بخشید؛ افزود: روحیه خدمت بی‌منت گفتمانی است که خیلی از کشورها آن را ندارد.

جمالی زاده اظهارداشت: همین اقتدار پنج کشور جهان را کنار ما می‌نشاند و گفتمان در دستور کار قرار می‌گیرد ضمن اینکه این قدرت در سیل، زلزله، کرونا، واکسن و طرح‌های عمرانی، زیرساخت‌ها و بحران‌ها دیده می‌شود. 

وی افزود: باوجود شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و کرونا، همواره بسیج و سپاه در کنار دولت با  قدرت گفتمان و روحیه بسیجی و جهادی در بخش های مختلف عمرانی ورود کرده و نه تنها طرح‌های عمرانی کند نشده بلکه سرعت بیشتری نیز به خود گرفته اند.

معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: ۴۰ هزار طرح کم‌هزینه و زودبازده طی سال‌های اخیر توسط بسیج سازندگی اجرایی شده و در سیل ۹۸ نیز در اقدامی بزرگ ۱۶۰ هزار منزل مسکونی بازسازی شدند.

وی افزود: اکنون نزدیک به ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور داریم که ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارند؛ اگر همراهی و همدلی نباشد، بی‌شک خیلی از این طرح‌ها به سرانجام نمی‌رسند.

جمالی زاده گفت: در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ شهر، ۳۸ هزار دهیاری و ۶۰ هزار روستا داریم که همگی تشنه خدمات هستند؛ در خوزستان این خدمت و حضور جهادی بیشتر از سایر استانها مشاهده می‌شود.

وی این رزمایش مقتدرانه را نشان دهنده ظرفیت های خوب خوزستان دانست و افزود: وزارت کشور از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم استان و حمایت از مجموعه های بسیج و گروه های جهادی دریغ نخواهد کرد.

در پایان این آیین از ۱۳ کیلومتر طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه که به همت بسیج سازندگی خوزستان در حال انجام است، به صورت ویدئوکنفرانس با فرمان سرتیپ پاسدار سلیمانی رییس بسیج مستضعفین کشور به بهره برداری رسید.

این طرح ۴۰ کیلومتر طرح آبرسانی از منطقه زرگان به سمت روستاهای غیرانیه است که ۱۳ کیلومتر آن به بهره برداری رسید.

تجلیل از خانواده شهدا نیز از دیگر برنامه های پایانی رزمایش اقتدار بسیج در اهواز بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار