تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۳۷۴۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند افزایشی سرقت درهای منهول فاضلاب در اهواز
 مدیر آب و فاضلاب اهواز با اشاره به افزایش سرقت درهای منهول در اهواز گفت: ۲ هزار و ۳۸۴ فقره دریچه فاضلاب و کنتور آب در سه ماه گذشته در اهواز به سرقت رفته است.

 سعید دشتی زاده پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی مدت ذکر شده در مناطق چهارگانه اهواز یکهزار و ۹۲۵ فقره دریچه فاضلاب و تعداد ۴۵۹ مورد کنتور آب به سرقت رفته است.
 وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۲۱۳ فقره سرقت کنتور آب در شرق و ۲۴۶ فقره سرقت کنتور آب در غرب اهواز رخ داده است.
مدیر آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: سرقت دریچه های فاضلاب از مهمترین مشکلاتی است که مجموعه آبفا اهواز همواره با آن درگیر بوده به همین دلیل تغییراتی در جنس و نصب آنها اعمال خواهد شد.
دشتی زاده اصلی ترین معضل پس از سرقت این دریچه ها را ورود زباله و نخاله های ساختمانی به درون شبکه دانست و گفت: خسارت ناشی از سرقت های دریچه های فاضلاب در این مدت  بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال بوده اما مهمتر از آن ورود زباله و نخاله های ساختمانی به درون شبکه فاضلاب است که منجر به گرفتگی و پس زدگی فاضلاب در خیابان و معابر می شود. 
وی افزود: در یکی از مناطق اهواز به فاصله کمتر از ۱۲ ساعت پس از نصب ۵۰ دریچه فاضلاب، تمامی درها به سرقت رفتند و این رویه برای شهروندان خطرآفرین و مشکل زا است.
دشتی زاده گفت : با توجه به اینکه دریچه های فاضلاب از جنس چدن هستند، امکان فروش آنها وجود دارد و سارقین به همین علت اقدام به سرقت می کنند.

وی افزود: از جمله خطرات دیگری که به دلیل سرقت درهای منهول، شهروندان را تهدید می کند سقوط مردم و به ویژه کودکان به درون فاضلاب است، به همین علت تامین و نصب دریچه های فاضلاب کامپوزیت از جمله مهمترین برنامه هایی است که توسط مجموعه آبفا اهواز به اجرا درخواهد آمد.
بر اساس اعلام رییس شورای شهر اهواز سرقت اموال عمومی در اهواز به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار