تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۳۷۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازداشت‌های سریالی شبکه باند زمین‌خواری بهبهان به ۱۳۳ نفر رسید
 دادستان بهبهان گفت: پرونده زمین‌خواری بهبهان در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد که تاکنون ۱۳۳ نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و متهم اصلی نیز در زندان است.

  4 مهرماه بود که خبر بازداشت شهردار سابق شهر بهبهان در ادامه بازداشت‌های سریالی مدیران شهری این شهر به اتهام رشوه‌خواری و کسب مال غیرمشروع رسانه‌ای شد.

در پی این ماجرا علاوه بر شهردار سابق بهبهان، چهار نفر از اعضای سابق شورای شهر، چند نفر از کارکنان شهرداری و واسطه‌های منصوب به شهرداری بازداشت شدند که در پی این بازداشت‌های سریالی در طی سه ماه گذشته تاکنون 133 نفر متهم شناخته شده‌اند که  همه از جمله متهم اول این ماجرا در بازداشت به سر می‌برند.

در این خصوص  علیرضا قاسمی‌نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان از ارسال پرونده زمین‌خواری بهبهان به دادگستری استان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون در خصوص این پرونده 458 نفر، شکایت خود را تقدیم دادگاه کرده‌اند که در مجموع 319 پرونده تاکنون تشکیل شده است.

وی افزود: ماجرای زمین‌خواری بهبهان از سال 97 با وصول گزارش‌هایی به دادستانی بهبهان در خصوص فروش غیرقانونی اراضی دولتی و تشکیل یک شبکه پیچیده ارتشاء و زمین‌خواری در این شهرستان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات قضایی پی به یک شبکه بزرگی از زمین‌خواران برده شد که با تشکیل یک باند گسترده و پرداخت مبالغ هنگف رشوه به برخی کارکنان دولت اقدام به قطعه بندی و فروش زمین‌های دولتی کردند.

وی ادامه داد: باتوجه به تکمیل کامل مرحل بررسی این پرونده، به جهت وسعت پرونده، رسیدگی به مراجع استانی محول شده است.

وی در خصوص میزان برآورد زمین‌خواری و ارتشا در این پرونده گفت: براساس برآورد صورت گرفته حدود 15 هزار میلیارد تومان تخمین داده شده است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار