تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۳۷۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: اهواز با مشکلات مختلفی دست به‌گریبان است
 استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع بزرگ به خصوص صنایع دارای آلایندگی در استان گفت: اهواز با مشکلات مختلفی دست به‌گریبان است و صنایع بزرگ در قالب مسئولیت‌ اجتماعی تعهداتی دارند که باید نسبت به آنها توجه داشته باشند.

  صادق خلیلیان استاندار خوزستان چهارشنبه در آیین معارفه سرپرست فرمانداری اهواز در گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: به واسطه مشکلات متعدد در استان، در حال حاضر خوزستان به شکل ویژه‌ای مورد توجه مقامات و مسئولان کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اهواز به عنوان یک کلانشهر از ویژگی های بسیار با اهمیتی برخوردار است گفت: این شهرستان نیز از مشکلات و چالش‌های متعددی برخوردار است که برنامه‌ریزی برای رفع این شرایط نیز باید همواره در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار داشته باشد.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: آنچه در اهواز رخ می‌دهد در استان،سطح ملی و در برخی مواقع بازتاب بین المللی دارند که این شرایط حاکی از اهمیت این شهرستان است.

خلیلیان با اشاره به قدمت و اصالت دیرینه اهواز بیان‌داشت: این شهرستان دربرگیرنده رنگین کمانی از اقوام مختلف است که ظرفیت بسیار مهمی برای استان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات مختلف شهرستان اهواز افزود: امیدواریم با مدیریت جدید در شهر اهواز، پیشرفت شهری توسعه یابد و آنچه که شایسته مردم اهواز و استان خوزستان است را شاهد باشیم.

خلیلیان با اشاره به اینکه استان خوزستان در طول یک سال اخیر با مشکلاتی در حوزه فاضلاب شهری، روان آب ، آب شرب و مسائلی از این دست روبرو بوده است گفت: از سوی دیگر، شهرهای استان از جمله اهواز به دلیل حریم اراضی صنایع بزرگ و آلودگی ناشی از این واحدها در زمینه توسعه شهری با موانع متعددی روبرو بوده است.

استاندار خوزستان مسئولیت های اجتماعی را رسالت طبیعی صنایع بزرگ و آلاینده عنوان کرد و گفت: در دوره جدید مدیریتی استان، مسئولیت‌های اجتماعی صنایع با جدیت پیگیری و دنبال خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به صدور بخشنامه ای چهار ماده ای در راستای بکارگیری صنایع و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان از ظرفیت ها و توانایی موجود استان گفت: به عنوان مثال، گاهی شنیده می‌شود که صنایع بزرگ حتی تجهیزات عادی و خدمات مورد نیاز خود را از خارج استان تامین می‌کنند در صورتی که صنایع متوسط و کوچک موجود در خوزستان توانایی تامین نیاز آنها را دارند.

به گفته خلیلیان بکارگیری ظرفیت‌های داخلی می تواند به رونق فضای کسب و کار و همچنین کاهش نرخ بیکاری موجود در استان کمک زیادی کند.

استاندار خوزستان یادآورشد: به منظور نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی مشمول بخشنامه چهار ماده‌ای با محور استفاده از ظرفیت‌های درون استانی، کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده تا پیگیری‌ لازم در این خصوص را در دستور کار قرار دهد.

خلیلیان به مسائل کارگری در شرکت هفت تپه و برخی از شهرداری‌های استان، زلزله اندیکا، کرونا در ایام ابتدایی شروع به کار خود به عنوان استاندار خوزستان اشاره‌کرد و گفت: برای کاهش و رفع چالش‌های استان در این زمینه‌ها، برنامه ریزی و پیگیری‌های متعددی صورت گرفت و امروز شاهد بهبود شرایط کارگران در هفت تپه و شهرداری‌ها، تسریع در خدمات رسانی به مردم زلزله زده اندیکا و کاهش شهرهای قرمز از نظر ابتلا به کرونا هستیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون ۸۰ درصد از جمعیت هدف استان (مرحله اول) محقق شده است و دیگر مشکلات خوزستان در زمینه آب شرب و فاضلاب همچنان با جدیت در حال پیگیری است.

وی یادآورشد: توسعه استان خوزستان مستلزم انجام برنامه ریزی کارشناسی کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه های مختلف است که تحقق آن به فضایی آرام نیاز دارد.

نماینده عالی دولت در خوزستان به تهیه برنامه توسعه استان و ارائه آن به هیات دولت برای تصویب و ابلاغ اشاره کرد و گفت: این برنامه در آستانه طرح در هیات دولت است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با توجه به اینکه اولین سفر استانی رئیس جمهوری به خوزستان بود آمادگی لازم برای طرح مصوبات وجود نداشت.

خلیلیان افزود: بر اساس تجربه گذشته و مشکلات احصا شده در حدود یک ماه برنامه‌هایی تدوین شد و پروژه‌هایی با زمان‌بندی مشخص و اعتبارات مرتبط پیش بینی شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: طی ۲ هفته در نشست‌های مختلف با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیران، بانک‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در نهایت این پروژه‌ها به تصویب رسید.

وی یکی از شاخص ترین مصوبات این برنامه را تعیین ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار با هدف ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در استان عنوان کرد و افزود: این اعتبارات در زمینه های زیرساختی، بهداشت و درمان، راه های استان، بخش کشاورزی و صنایع پایین دستی، تکمیل زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی، مسائل فرهنگی، اشتغال زنان، بهزیستی و کمیته امداد اختصاص خواهد یافت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: علاوه بر این نیز، وزارت نفت متعهد به اختصاص هفت هزار میلیارد تومان در قالب مسئولیت های اجتماعی به استان شده است که از این میزان ۲ هزار میلیارد تومان آن در سال جاری و مابقی طی ۲ سال آینده اختصاص خواهد یافت.

در این آیین، جمال عالمی نیسی فرماندار پیشین اهواز تودیع و مسعود فلاحی به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار