تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۳۷۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده تهران :گردشگری سلامت به پایداری امنیت ملی کمک می‌کند
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: توسعه گردشگری سلامت علاوه بر تاثیر چند وجهی بر اقتصاد و فرهنگ کشور به پایداری وتعمیق امنیت ملی کشور کمک خواهد کرد.

  دکتر زهره الهیان شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی موانع ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی فارابی اهواز که قرار است پس از ساخت به صورت شهرک سلامت مورد استفاده قرار گیرد افزود:استان خوزستان به دلیل نزدیکی جغرافیایی به عراق و مشترکات فرهنگی ، قومی و اجتماعی با این کشور ، از ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری سلامت برخوردار است.
وی با بیان اینکه در توسعه گردشگری سلامت در سال های اخیر کم کاری شده و به نوعی بی سامانی در توریسم درمانی صورت گرفته است اظهار داشت:ایران ، به خصوص خوزستان که حق بزرگی بر گردن همه ما دارد می تواند از ظرفیت بی بدیل گردشگری سلامت به خوبی بهره برداری کند.
رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیامدهای منفی کرونا در صنعت گردشگری به خصوص گردشگری سلامت افزود: اگر در کشور ایران مثل ترکیه تمهیداتی از جمله اعمال دقیق و موثر پروتکل های بهداشتی اجرا می شد گردشگری به خاطر کرونا تعطیل نمی شد.
الهیان با اشاره به اینکه در سال های اخیر در صنعت گردشگری دچار یک غفلت بزرگ شده ایم افزود: با استفاده از نیروهای کارآمد و دلسوز و آماده خدمت باید کاستی ها و کم کاری گذشته در بخش صنعت گردشگری را جبران کنیم.
وی به اولویت دولت سیزدهم در توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه و دیپلماسی سلامت با کشورهای منطقه به خصوص عراق و سوریه اشاره کرد و افزود: ایران با همین واکسیناسیون (کرونا)، می تواند به قطب گردشگری سلامت در غرب آسیا تبدیل شود.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود:برخی از شهروندان در ماههای اخیر و قبل از گسترش واکسیناسیون عمومی به کشورهای همجوار برای زدن واکسن کرونا سفر می کردند ولی الان با تمهیداتی می توانیم بسیاری از گردشگران بخصوص شهروندان سوری و عراقی را برای تزریق واکسن به کشور جذب کنیم.
وی در ادامه با انتقاد از واگذارنشدن زمین برای ساخت بیمارستان ۶۰۰تختخوابی فارابی اهواز قول داد از همه ظرفیت  وتوان قانونی خود برای تخصیص زمین مورد نظر به بیمارستان یاد شده که می تواند در جذب گردشگر سلامت سرآمد و موثر باشد استفاده کند.
الهیان با تجلیل از صبر و بردباری مردم خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود:رفع محرومیت و تامین امکانات پزشکی و درمانی استان خوزستان را وظیفه ملی می دانم چون خوزستان متعلق به همه ملت ایران است.
قرار است خانم الهیان و اعضای هیات موسس بیمارستان ۶۰۰تختخوابی فارابی اهواز در نشست مشترک با استاندار خوزستان ، موانع واگذاری زمین برای ساخت این بیمارستان را بررسی کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار