تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۳۷۴۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی اهواز در پیچ و خم واگذاری زمین
 موضوع تخصیص و واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی فارابی اهواز که قرار است توسط جامعه پزشکی خوزستان ساخته شود شامگاه چهارشنبه در نشستی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا گره واگذاری زمین آن حل و فصل شود.

  این بیمارستان که طبق برنامه هیات موسس قرار است در زمینی به مساحت ۲۹هکتار در اراضی قابل فروش لشکر ۹۲ زرهی اهواز ساخته شود هنوز نتوانسته مجوز واگذاری زمین را به علت اختلاف بر سر قیمت کارشناسی آن از مجاری قانونی دریافت کند.
قیمت کارشناسی هر متر مربع زمین که ارتش(لشکر ۹۲ زرهی اهواز) تعیین کرده و آن را به مزایده گذاشته ۲۰ میلیون ریال است در حالی که نظر جامعه پزشکی استان با کاربری درمانی حدود ۲.۹میلیون ریال(۲۹۰هزار تومان) است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این نشست با اشاره به اهمیت ساخت این بیمارستان برای توسعه صنعت گردشگری سلامت و ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به مردم خوزستان گفت:ساخت این بیمارستان نیاز ضروری و قطعی استان خوزستان است و استانداری برای رفع اختلاف بر سر قیمت کارشناسی زمین مورد نظر این بیمارستان موضوع را به صورت جدی و فوری پیگیری خواهد کرد.
آقارضا فتوحی با تاکید براینکه ساخت این بیمارستان با هزینه شخصی جامعه پزشکان می تواند سبب ارتقای شاخص های درمانی و بهداشتی استان شود افزود:نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان تنها دستگاه مسئول و پاسخگو باید در این زمینه لحاظ شود.
وی گفت: موانع موجود واگذاری زمین برای ساخت این بیمارستان با تعامل و جلسات مشترک با مسئولان ارشد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح حل و در صورت نیاز برای تخصیص و واگذاری زمین مورد نظر در منطقه کیانشهر اهواز مصالحه یا تهاتر خواهد شد.
فتوحی در جمع بندی این نشست که دکتر زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  ، مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ، اعضای اصلی و موسس بیمارستان ۶۰۰تختخوابی فارابی و چند تن ازاعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حضور داشتند گفت:امکانات و فضای درمانی خوزستان منطبق با جمعیت آن و ظرفیت گردشگری سلامت که چند سالی است با ورود گردشگران عراقی به خوزستان رونق گرفته نیست بنابراین مدیریت ارشد استان از سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیردولتی برای توسعه فضای درمانی و پزشکی حمایت خواهد کرد.
وی گفت: خروجی این نشست این خواهد بود که در گام نخست ،مدیریت ارشد استان برای رفع چالش واگذاری زمین مورد نظر با برگزاری نشست های بین بخشی ورود خواهد کرد و با حمایت و پیگیری استاندار ویژه خوزستان به طور قطع به نتیجه لازم در کوتاه ترین زمین ممکن دست خواهد یافت.

وی گفت: هیات موسس این بیمارستان پس از واگذاری زمین آن باید متعهد شود در مدت زمانی که در قرارداد قید خواهد شد بیمارستان را بسازد.
دکتر عبدالحمید طالبیان از اعضای هیات موسس بیمارستان ۶۰۰تختخوابی فارابی اهواز در این نشست بر حل و فصل مشکل واگذاری زمین مورد نظر که هم اکنون در تملک ارتش(لشکر۹۲زرهی اهواز) است تاکید کرد.
وی گفت:احداث این بیمارستان فوق تخصصی علاوه بر اینکه می تواند سبب توسعه صنعت گردشگری سلامت در خوزستان شود زمینه برای اشتغال بیش از پنج هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی گفت:جامعه نخبگان پزشکی خوزستان که متولی ساخت این بیمارستان است  قادر خواهد بود در صورت واگذاری زمین با قیمت کارشناسی ، مرکز درمانی مورد نظر را در کوتاه ترین زمان ممکن بسازد چون هیچ گونه مشکل اعتباری برای ساخت و تامین تجهیزات پزشکی آن ندارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار