تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۳۷۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۸ هزار مددجوی کمیته امداد خوزستان از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شدند
 معاون فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۲۸ هزار مددجوی مورد حمایت این نهاد از ابتدای امسال تاکنون آموزش‌های مختلف فرهنگی و خانواده را به صورت حضوری و غیرحضوری فراگرفتند.

  ناصر اسکندری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مددجویان برای آموزش از نظر نوع شغل، سن، میزان تحصیلات تفکیک می‌شوند افزود: آموزش‌ها به صورت گروهی، حضوری و غیرحضوری انجام شده است.
وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، این نهاد برنامه های فرهنگی و تربیتی را در فضای مجازی ادامه داده و مددجویان زیرحمایت متناسب با شرایط و علاقه خود، ثبت نام و این برنامه ها را دنبال می کنند.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان کرد: نقش نهاد خانواده به عنوان بنیادی ترین عنصر جامعه و یکی از اصلی ترین عوامل موثر در ایجاد جامعه‌ای سالم و پویا مورد تاکید است.

اسکندری از جمله هدف این آموزش ها را تلاش در جهت اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه، تقویت احساس کرامت اجتماعی و برانگیختن عزت نفس بین خانواده‌ها بیان کرد.

وی محور این آموزش‌ها را مهارت‌های زندگی، و مثبت اندیشی با رویکرد معنویت مداری بیان کرد و افزود: زنان سرپرست خانوار، همسران جوان، جوانان در آستانه ازدواج و... از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

اسکندری با بیان اینکه دوره های آموزشی با هدف تقویت امید و افزایش تاب آوری بین این افراد برگزار شد و ادامه داد: رویکرد این آموزش‌ها، تعالی رفتارهای معنوی، شناخت اصول و راهکارهای مدیریت اقتصاد خانواده و تدبیر معاش ،شناخت اصول بهداشتی ضروری، و مدیریت خانه و خانواده است‌.

۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیرپوشش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار