تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۳۷۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل کارگروه جلوگیری از کشتار و عرضه دام در معابر اهواز
  معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خوزستان از تشکیل کارگروهی برای جلوگیری از عرضه و کشتار دام در ورودی‌ها و سطح شهر اهواز خبر داد.

دکتر رضا اسدی با اشاره به عرضه و کشتار دام در ورودی‌های اهواز اظهار کرد: مهم‌ترین مولفه تامین سلامت و بهداشت فرآورده‌های خام دامی، کشتار بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی در کشتارگاه‌های مجاز دام است؛ این موضوع در جلوگیری از انتشار بیماری و عرضه گوشت سالم بسیار تاثیرگذار است.

 وی افزود: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد بروز و گسترش پدیده خطرناک نگهداری و کشتار غیرمجاز دام در سطرح شهر به ویژه ورودی‌های اهواز بوده‌ایم؛ این ناهنجاری بهداشتی و اجتماعی علاوه بر عرضه گوشت ناسالم، موجب آلودگی‌های زیست محیطی، تجمع جوندگان و آلودگی‌های ثانویه می‌شود به گونه‌ای که سلامت و بهداشت جامعه را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خوزستان گفت: سالیان سال است که اداره‌کل دامپزشکی خوزستان و دیگر دستگاه‌های متولی برای مقابله با این پدیده پیچیده و مخاطره‌آمیز، اقداماتی انجام داده‌اند. دو هفته پیش نیز در پی درخواست اداره‌کل دامپزشکی خوزستان، در این راستا جلسه‌ای برگزار شد و عزم همه دستگاه‌های مرتبط برای ریشه‌کنی این معضل است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: کارگروه عملیاتی این موضوع تشکیل شده است. امیدواریم با اخذ دستورهای لازم از مرجع قضایی و اقدامات عملیاتی توسط دستگاه‌های متولی، در قالب این کارگروه و تیم عملیاتی از عرضه و کشتار دام در ورودی‌ها و سطح شهر جلوگیری شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار