تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۳۷۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به کارگیری نیروهای بومی در پالایشگاه گاز بید بلند
مدیر منابع انسانی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: بکارگیری نیروهای بومی در مصاحبه‌های استخدامی بخش پیمانکاری تعمیرات، نگهداشت و بهره‌برداری مجتمع تاسیسات و مخازن صادراتی ماهشهر با شفافیت کامل انجام شد.

جمشید نادی اظهارداشت:  فرآیند استخدام بخش پیمانکاری مجتمع صادراتی این شرکت در بندر ماهشهر پس از انجام جلسات متعدد با حضور اعضای شورای تامین و شورای کارگری این شهرستان طی شده است.

وی ادامه‌داد: در راستای شفاف سازی و تعامل همه جانبه؛ زمینه‌های لازم برای جذب حداکثری نیروی بومی در این تاسیسات تخصصی و فنی فراهم گردد و در نهایت مطابق با مصوبات ابلاغی نشست‌ها از جمله نشست شورای تامین اقدام شد.

مدیر منابع انسانی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس خاطر نشان‌کرد: پس از فراخوان ثبت نام و دعوت به مصاحبه داوطلبان (نیروهای شاغل دارای حداقل ۲ماه سابقه کار  در پروژه) مقرر گردید بر اساس مصوبه شورای تامین با شرکت ره‌آورارن فنون پتروشیمی جهت انجام فرآیند مصاحبه عقد قرارداد گردد تا روند برگزاری مصاحبه‌های داوطلبان در محیطی استاندارد با حضور نمایندگان فرماندار شهرستان،اداره کار و ناظر نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

نادی افزود: در همین راستا، مستندات مربوط به برگزاری مصاحبه داوطلبان نیز تهیه و در بایگانی شرکت پالایش گاز بید بلند موجود است.

وی تصریح‌کرد:در نهایت پس از طی فرآیندها و با تاکید بر دغدغه اعضای شوراهای تامین و کارگری، از حداکثر توان و ظرفیت نیروهای بومی استفاده شد.

نادی با بیان اینکه در مرحله اول از بخش خدمات عمومی با مدارک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم ۱۰۰ درصد نفرات از داوطلبین بومی شهر ماهشهر انتخاب شده اند گفت: همچنین جهت مشاغل فوق دیپلم به بالا و استفاده حداکثری از ظرفیت بومی گزینی حد نصاب نمره مصاحبه تخصصی به  ۴۰ درصد تقلیل و لحاظ شده که با در نظر گرفتن این امتیاز ویژه در مجموع ۸۰ درصد نیروها از داوطلبان بومی ماهشهر جذب شد.

مدیر منابع انسانی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس افزود: بر همین اساس، ۱۵ درصد هم  به بومیهای سایر شهرهای استان اختصاص یافته و تنها پنج درصد از نیروها با توجه به نبود داوطلبان واجد شرایط بومی شهرستان و استان از خارج از استان خوزستان (به شرط سابقه کار در پروژه) انتخاب شده اند.

نادی گفت: با توجه به نمودار مصوب بخش پیمانکاری، مرحله اول نیروها فراخوان شده و مرحله دوم نیز متعاقبا اطلاع رسانی و دعوت بکار خواهند شد.

بر اساس این گزارش، به‌منظور رفع ابهامات از تاریخ روز گذشته هشتم آذر، کارگروه ویژه پاسخ گویی به سوالات داوطلبان درمحل سایت ماهشهر با ترکیب رییس اداره کار ، بازرس اداره کار، نماینده حراست، نماینده رییس منابع انسانی و پنج نفر از نمایندگان داوطلبان آماده پاسخگویی شفاف خواهند بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار