تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۷۳۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹ هزار و ۵۴۹ مورد مرگ ناشی از کرونا طی ۲۲ ماه در خوزستان ثبت شد
  رییس مرکز بهداشت خوزستان از ثبت ۹ هزار و ۵۴۹ مورد مرگ ناشی از کرونا طی ۲۲ ماه گذشته در خوزستان خبر داد و گفت: اکنون موارد فوت در استان کاهش یافته به گونه ای که در هفته گذشته تنها سه مورد مرگ ناشی از کرونا در این استان ثبت شد.

  دکتر سیدمحمد علوی سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: در  ۲ ماه اخیر روند بیماری کووید ۱۹ در کشور کاهشی شده ضمن اینکه وضعیت استان خوزستان از نظر شیوع کرونا از متوسط کشوری بهتر است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در کل استان خوزستان تعداد ۵۳۳ هزار و ۲۸۴ مورد بیمار کرونایی شناسایی شد همچنین در این مدت تعداد کل بستری ها در این استان ۶۴ هزار و ۱۵۱ مورد بوده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به انجام ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تست از زمان شیوع کرونا تاکنون در استان خوزستان اظهار داشت:در هفته گذشته تنها یک هزار و ۲۰۰ مورد تست کرونا در خوزستان انجام شد. 

وی در ادامه به تشریح طرح شهید سلیمانی در این استان پرداخت و گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های موفق در کشور برای کنترل بیماری است که در امر واکسیناسیون، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی ، رهگیری و مراقبت از بیماران به خوبی عمل کرده است.

علوی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی خوزستان حدود هفت هزار و ۵۰۰ نیرو در قالب سه هزار تیم فعالیت می کنند افزود: در این طرح به ازای هر بیمار مثبت تعداد ۱۱ نفر رهگیری شدند که این تعداد  اکنون به حدود هفت نفر کاهش یافته است ضمن اینکه میزان رهگیری در شهرهای اندیمشک، ایذه، هفتکل، ماهشهر، هویزه، دشت آزادگان و اندیکا به ازای هر بیمار مثبت کمتر از پنج نفر است که باید تلاش بیشتری در این شهرستان ها صورت گیرد.

وی با تشریح روند واکسیناسیون در خوزستان گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۹۲۵ واکسن در نوبت اول، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۵۴ دُز واکسن در نوبت دوم و ۳۶ هزار دُز واکسن در نوبت سوم در استان خوزستان تزریق شده است که در مجموع پنج میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۹۵ دُز واکسن معادل ۷۹.۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان را شامل می شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه خوزستان در تزریق واکسن از متوسط کشوری که ۸۳درصد می باشد عقب تر است اظهار داشت:برخی شهرها مثل شرق و غرب اهواز، دهدز و بهبهان در واکسیناسیون از متوسط کشور بالاتر هستند.

وی افزود: هنوز ۲۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن نزده اند همچنین ۴۳ درصد این جمعیت هنوز دُز دوم واکسن را دریافت نکرده اند. بر اساس سامانه سیب تاکنون ۷۶ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان واکسینه شده اند در حالی که بر اساس سامانه سیدا آموزش و پرورش این میزان بیش از ۸۶ درصد بوده که رقم قابل قبولی است هر چند  ۲۸ درصد این جمعیت هنوز نوبت دوم واکسن شان را تزریق نکرده اند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص سویه جدید کرونا نیز گفت: قدرت سرایت این ویروس نسبت به ویروس های قبلی بیشتر بوده و می‌تواند به سرعت در جهان پخش شود لذا باید در مرزها، فرودگاه ها و به ویژه مسافرانی که از طریق پرواز دبی یا امارات وارد استان می شوند، دقت بیشتری شود همچنین باید نسبت به مسافرانی که از شرق کشور وارد خوزستان می شوند کنترل بهداشتی بیشتری صورت گیرد.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۴ شهرستان آبی کرونایی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار