تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۲۳۷۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبرسانی به 702 روستای خوزستان


آبرسانی به 702 روستای دارای تنش آبی در خوزستان در مراحل پایانی قرار دارد.

 به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:آبرسانی به این روستا ها در مراحل پایانی قرار دارند و برنامه ما زیر پوشش و اتصال روستا ها به خطوط فاضلاب می باشد.

محمد رضا کرمی نژاد افزود: با بازسازی تصفیه خانه موجود و ساخت تصفیه خانه های جدید در تلاش هستیم که هم کیفیت و هم کمیت آب شرب در استان افزایش یابد.

وی ادامه داد: عمده مجتمع های آبرسانی روستایی دشت آزادگان به خط آبرسانی غدیر متصل و در شهر های آبادان، خرمشهر و شادگان نیز اقدامات موثری انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اینکه ساخت و نصب 100 هزار متر مکعب آب شیرین کن در شهر های آبادان و خرمشهر در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: ساخت و نصب آب تصفیه کن به ظرفیت 22 هزار متر مکعب در شبانه روز در آبادان توسط یک سرمایه گذارکه در مرحله انعقاد قرارداد می باشد ، نصب دو مجتمع آب شیرین کن به ظرفیت 15 و نیم هزار متر مکعب در خرمشهر و جزیره مینو و ساخت آب شیرین کن به ظرفیت 48 هزار متر مکعب با استفاده از تهاتر نفت در آبادان و خرمشهر از جمله طرح های ساخت آب شیرکن در این دو شهرستان است.

کرمی نژاد گفت: در شمال خوزستان وضعیت مناسب و افزایش ظرفیت در دستور کار است و برای آبرسانی به مناطق شرقی و شمال شرقی استان از جمله ایذه و باغملک حفر چاه های جدید انجام می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت مصرف آب استان 2 میلیون متر مکعب در شبانه روز می باشد که با کاهش هدر رفت آب و مدیریت منابع آبی در وضعیت فعلی در جهت تامین آب مشکلی وجود نخواهیم داشت
:
:
:
آخرین اخبار