تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۳۷۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا در صورت کسب نتایج بتوانند جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند.

 هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند؛ هر سه نماینده استان در این هفته بازی‌های سختی دارند.

در هفته ششم این پیکارها تیم فولاد خوزستان به مصاف ذوب آهن رفت و در یک بازی جذاب و دیدنی موفق به برتری یک بر صفر شد؛ همچنین تیم نفت آبادان بیرون از خانه و در مصاف با پرسپولیس سه امتیاز بازی را از دست داد. نفت مسجدسلیمان نیز در یک بازی پر از حاشیه، یک بر صفر نتیجه را به مس رفسنجان واگذار کرد.

فولادی ها که در چهار بازی ابتدایی فصل نتایج خوبی کسب نکرده و جایگاه آنها در جدول رده بندی تنزل پیدا کرده بود در ۲ هفته گذشته ۲ برد شیرین با جواد نکونام کسب کردند و تا پله هفتم جدول رده بندی بالا آمدند. تیم فولاد تاکنون در ۲۸ بازی خانگی خود به همراه نکونام تن به شکست نداده که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

تیم‌ نفت آبادان که هفته گذشته در مقابل پرسپولیس شکست خورد، نمایش دفاعی خوبی از خود به جا گذاشت. این تیم پرهوادار از ۶ بازی گذشته خود یک برد، چهار باخت و یک شکست دارد و اکنون با چهار امتیاز در مکان پانزدهم رده بندی جا گرفته است که این موضوع ناراحتی هواداران را به همراه داشته است. اما نفت مسجدسلیمان که در این فصل به اعتقاد کادر فنی و بازیکنان این تیم مورد بی مهری داوران قرار گرفته، اکنون با پنج امتیاز در مکان سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد.

فولاد خوزستان - تراکتورسازی

تیم فولاد در هفته ششم مسابقات در مصاف با ذوب آهن، بازی خوب و دلچسبی به نمایش گذاشت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد در نهایت پیروز میدان شد؛ سرخپوشان اهوازی در این فصل شاکله اصلی تیم خود را حفظ کردند و این موضوع به موفقیت آنها در فصل جدید کمک دوچندانی کرده است.

تیم فولاد با هدایت عبداله ویسی در چهار مسابقه اول فصل تنها چهار امتیاز کسب کرد و این امر موجب برکناری وی شد و در ادامه جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان که پس از ۲ سال سرمربیگری در فولاد خوزستان و تجربه قهرمانی در جام حذفی تصمیم به جدایی از این باشگاه گرفته بود، دوباره هدایت فولاد را برعهده گرفت و در ۲ بازی اخیر ۶ امتیاز کسب کرده است.

تیم فولاد با هدایت نکونام در ۲ سال گذشته در هیچ دیدار خانگی چه در لیگ برتر و جام حذفی و چه در بازی‌های دوستانه شکست نخورده است و این موضوع باعث شده تا ورزشگاه فولاد آرنا به جهنمی برای دیگر تیم ها تشبیه شود.

اما فولادی ها در هفته هفتم مسابقات به مصاف تیم تراکتورسازی می‌روند که همواره جزو تیم های بالانشین لیگ بوده است. شاگردان نکونام که ۲ بازی قبل را با برد پشت سر گذاشتند از انگیزه بالایی در مقابل تراکتورسازی برخوردار هستند.

زونیمیر سولدو، سرمربی کروات تیم تراکتور در بدو ورود به این تیم،در مصاف با تیم سپاهان در اصفهان به تساوی بدون گل رسید و در بازی بعد نخستین برد خود را مقابل پدیده در تبریز کسب کند در حالیکه این تیم سه بازی خود در چهار هفته اول را با باخت پشت سر گذاشته بود.

نبرد نکونام و سولدو ۲ مربی متفکر لیگ برتر، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. فولادی ها اگر می خواهند از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند در این بازی خانگی محکوم به برد هستند و  در سوی مقابل تراکتور به دنبال کسب امتیاز از این دیدار است.

تیم فولاد و تراکتور سابقه دیرینه ای در لیگ برتر دارند و عنوان‌های مختلفی در لیگ و جام حذفی کسب کرده اند. تیم فولاد با قهرمانی در جام حذفی به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد.

نفت آبادان - استقلال

بازیکنان تیم نفت آبادان پس از سه شکست مقابل تیم های ذوب آهن، تراکتورسازی و فجر سپاسی، در بازی بعدی مقابل نساجی مازندران صف آرایی کردند که منجر به اولین برد آنها در لیگ بیست و یکم شد. نفتی ها در پنجمین دیدارشان در آبادان مقابل گل گهر قدرتمند قرار گرفتند که از این دیدار یک امتیاز کسب کردند. شاگردان منصوریان در هفته ششم رقابت ها در ورزشگاه آزادی مقابل مدافع عنوان قهرمانی یعنی پرسپولیس به میدان رفتند و در روزی که خوب بازی کردند سه امتیاز بازی را از دست دادند.

برزیلی های ایران که فصل گذشته عنوان دهم جدول رده بندی را به خود اختصاص دادند و از نظر هواداران متعصب این تیم نتیجه ضعیفی بود، در این فصل باید به فکر جایگاهی بهتر از عنوان دهمی باشند و این امر کار منصوریان که به تازگی هدایت نفت آبادان را برعهده گرفته، سخت تر می کند.

نفت آبادان سه هفته دشوار را پیش روی خود دارد؛ این تیم ابتدا مقابل مدعی عنوان قهرمانی یعنی استقلال قرار می گیرد سپس به ترتیب باید به مصاف پیکان و سپاهان برود که در شروع فصل فرم خوبی داشته‌اند لذا امتیاز گرفتن از آنها کار سختی است.

نفتی های آبادان همچون نفت مسجدسلیمان همچنان در تامین هزینه های جاری خود با مشکلات فراوانی روبه رو هستند که امید دارند این موضوع هر چه سریعتر برطرف شود.

خط میانی استقلال در بازی های گذشته مورد انتقاد هواداران این تیم قرار گرفت و بازیکنان این تیم قادر به خلق موقعیت برای مهاجمان نبودند اگرچه با اضافه شدن بازیکنانی مثل روزبه چشمی، دست مجیدی روی نیمکت بازتر است.

آخرین تقابل نفت آبادان و استقلال در آبادان به سود تیم استقلال به پایان رسید حال باید دید منصوریان به همراه نفت قادر به شکست تیم سابق خود در ورزشگاه تختی آبادان هست یا خیر. 

پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان

جدال تیم های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به نوعی رقابت بین تیم های دارا و ندار فوتبال ایران به شمار می رود. فراز کمالوند سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در چهار بازی گذشته خود تیم‌های پیکان و فولاد را متوقف کرد و در مقابل پدیده به برتری رسید همچنین برابر سپاهان، آلومینیوم و مس رفسنجان تن به شکست داد.

نفتی ها این هفته میهمان تیم قدرتمند پرسپولیس آن هم در ورزشگاه آزادی هستند که در بازی قبل خود نفت آبادان دیگر نماینده استان را از سر راه خود برداشتند. ۲ تیم فصل گذشته ۲ بار رو در روی هم قرار گرفتند که حاصل آن ۲ برد برای پرسپولیس بود.

دیدار تیم های نفت مسجدسلیمان و مس رفسنجان در هفته ششم که منجر به باخت نفتی ها شد با حاشیه های بسیاری همراه شد و در نهایت فراز کمالوند و یکی از اعضای کادر فنی نفت از زمین بازی اخراج شدند. کمالوند با اخراج در این بازی، نمی تواند در مقابل پرسپولیس روی نیمکت نفتی ها حضور داشته باشد. 

در سوی مقابل باشگاه پرسپولیس مدعی است که این تیم در ۶ هفته از لیگ، در پنج بازی با اشتباه داوری روبه رو بوده و از این بابت ضرر دیده است.

نفت مسجد سلیمان در این بازی به دنبال کسب امتیاز است و در سوی مقابل بازیکنان پرسپولیس که در خانه به میدان می روند و نمی خواهند امتیاز این دیدار را از دست دهند در فکر چهارمین برد خود هستند.

فراز کمالوند سرمربی نفت مسجدسلیمان، امسال از بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای بهره می برد که با گذشت زمان خود را نشان داده و شاید تبدیل به ستاره های آینده لیگ برتر شوند. 

نقطه قوت تیم پرسپولیس خط تهاجمی این تیم است که در ۶ بازی گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشته و توانسته هشت گل به ثمر برساند. در سوی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان با ۲ گل زده عملکرد بسیار ضعیفی داشته است. 

تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان در فصل نقل و انتقالات، به سمت جذب بازیکنان کم نام و نشان رفت به گونه ای که برخی از بازیکنان این تیم سابقه بازی چندانی در لیگ برتر ندارند.

در سه روز گذشته ۳۰ درصد از مبالغ قرارداد اعضای تیم نفت مسجدسلیمان به حساب آنها واریز شد و بازیکنان این تیم اکنون از روحیه خوبی برخوردار هستند.

تیم های فولاد، نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان اکنون به ترتیب با ۱۰ ، پنج و چهار امتیاز در مکان های هفتم، سیزدهم و پانزدهم رده بندی لیگ برتر فوتبال جا گرفته‌اند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته هفتم مسابقات به شرح ذیل است:

هشتم آذر:

نفت آبادان - استقلال (ورزشگاه تختی آبادان - ساعت ۱۶)

پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان ( ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۸ )

نهم آذر:

فولاد خوزستان - تراکتورسازی ( ورزشگاه شهدای فولاد اهواز - ساعت ۱۶)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار