تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۷۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار صنعت‌نفت - استقلال، تقابل ۲ مربی استقلالی لیگ برتر
  تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران در حالی از هفته هفتم لیگ برتر مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که این بازی بهترین فرصت برای منصوریان و مجیدی است تا جایگاه خود را در جدول بهبود بخشند.

 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران، فردا دوشنبه در دیداری حساس‌ در حالی به مصاف هم می‌روند که هر ۲ تیم در هفته گذشته مسابقات لیگ برتر نتوانستد نتایج قابل قبولی کسب کنند.

تیم صنعت‌نفت آبادان در برابر میزبان خود پرسپولیس تهران با یک گل شکست خورد تا به رده پانزدهم جدول سقوط کند و استقلال نیز در سیرجان برابر گلگهر متوقف شد تا از صدر جدول فاصله گر فته و در جایگاه سوم قرار گیرد.

۲ تیم در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که از نظر روحی و روانی شرایط خوبی ندارند استقلال پس از امتیازهای مهمی که در هفته‌های اخیر از دست داد برای جبران نتایج ضعیف خود به آبادان سفر خواهد کرد تا شانس خود را برای قرار گرفتن در صدر جدول لیگ برتر و قهرمانی افزایش دهد.

صنعت‌نفت هم که با هدایت علیرضا منصوریان در ۶ بازی اخیر خود فقط یک پیروزی برابر حریفانش کسب کرده و خطر سقوط را به لیگ پایین‌تر احساس می‌کند در این دیدار برای صعود در جدول برابر استقلال به چیزی جز پیروزی فکر نخواهد کرد.

مهمترین خصوصیت بازی استقلال حملات سریعی است که تدارک می‌بیند و شاگردان فرهاد مجیدی از آغاز بازی در منطقه یک سوم دفاعی با چند پاس سریع با پاس‌های بلند به کناره‌ها تدارک حمله می‌کنند، این یک چالش جدی برای خط دفاعی صنعت‌نفت است که حتی می‌تواند این امر آنها را به دردسر بکشاند به ویژه که خط دفاعی زردپوشان در بازی‌های اخیر نشان داد چه ضعف‌هایی دارند.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان که با بحران مواجه شده برابر استقلال با انگیزه چند برابر به میدان خواهد رفت؛ عادت به نبردن برای نفتی‌ها در چند هفته اخیر آنها را در پایین جدول قرار داده و اکنون هواداران آبادانی نگران سقوط تیم محبوب خود به لیگ یک هستند.

دیدارهای صنعت‌نفت آبادان و استقلال همواره دیدارهای جذابی بوده و با توجه به موقعیت ۲ تیم در جدول حساسیت این دیدار بسیار بالا است و تیم پیروز می‌تواند از نظر روحی شرایط خود را بهبود ببخشد.

نفتی‌ها در میانه میدان با بودن طالب ریکانی و حکیم نصاری می‌توانند برای هافبک‌های استقلال زنگ خطری باشند اما در آن سوی میدان استقلال با مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند نتوانسته کمربند میانی محکم و هافبک های طراح را داشته باشد.

استقلال تهران با پنج گل زده و یک گل خورده و صنعت‌نفت آبادان با هفت گل خورده و ۲ گل زده برابر هم صف‌آرایی می‌کنند اشتباهات خط دفاعی صنعت‌نفت بستر را برای ۲ مهاجم خارجی استقلال آماده خواهد کرد تا یامگا و ژستد از این ضعف نفتی‌ها بهترین استفاده را ببرند هر چند مدافعان نفت در سه بازی گذشته فقط یک گل را دریافت کردند.

تقابل آرش رضاوند و امیرحسین حسین‌زاده برابر زوج خط میانی نفت که متشکل از طالب ریکانی و حکیم نصاری است می‌تواند از تقابل‌های جذاب هفته هفتم باشد. هر چند هافبک‌های تیم فرهاد مجیدی تا هفته ششم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند اما در آن سوی میدان نیز طالب ریکانی و حکیم نصاری بازی ساز بوده و قدرت شوت زنی دارند.

تقابل محمد بختیاری و رودی ژستد در خط دفاعی صنعت‌نفت و سیاوش یزدانی و شروین بزرگ در خط دفاعی استقلال و مهدی مهدی‌پور و امید حامدی‌فر در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

صنعت‌نفت آبادان با یک برد، یک تساوی و چهار باخت و با چهار امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب دومین پیروزی این فصل خود است تا جایگاهش در جدول را بهبود ببخشد.

در آن سوی میدان نیز استقلال با سه برد، سه تساوی و بدون باخت و با ۱۲ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی جای گرفته و به دنبال کسب چهارمین پیروزی فصل است تا اختلاف خود با رقیبانش را در بالای جدول افزایش دهد.

بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین دیدارهای این فصل پیش روی صنعت نفت و استقلال است و به طور قطع هدف هر ۲ تیم کسب سه امتیاز این بازی است.

طالب ریکانی افزود: استقلال تیمی بسیار مقتدر و یک دست است ولی بازی کردن در آبادان برای تمامی تیم‌ها دشوار است و ما برای پیروزی در این دیدار انگیزه خاصی داریم و برای شکست دادن استقلال کوتاهی نخواهیم کرد.

حکیم نصاری دیگر بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان گفت: بازی همانقدر که برای استقلال سخت است برای ما نیز سخت خواهد بود زیرا استقلال همیشه تیمی آماده و قابل احترام است.

وی افزود: هر ۲ تیم تاکنون بازی هجومی ارایه داده‌اند، صنعت‌نفت فقط به بازی هجومی فکر می‌کند ولی باید مراقب استقلال بود.

دیدار تیمهای فوتبال صنعت‌نفت آبادان و استقلال تهران از هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فردا دوشنبه در ورزشگاه بدون تماشاگر تختی آبادان برگزار خواهد شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار