تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۳۷۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان
واکسیناسیون «تب برفکی» دام سبک و سنگین در خوزستان آغاز شد
 
به گزارش خوزنیوز و به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان با اعلام این خبر گفت: در این طرح واکسیناسیون تمامی دام های سبک و سنگین روستایی و عشایری بر علیه بیماری تب برفکی صورت می پذیرد.
دکتر رضا اسدی در ادامه گفت : در این طرح بیش از 3.5 میلیون  رأس دام  سبک و بالغ بر 350 هزار راس دام  سنگین روستایی و عشایری  زیر پوشش واکسیناسیون تب برفکی  قرار می گیرد.
اسدی خاطرنشان کرد: بیماری تب برفکی از جمله واگیر دار ترین بیماری ویروسی در بین جمعیت دامی است که می‌تواند آسیب‌های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند و هدف از اجرای این طرح پیش گیری بیماری در جمعیت دامی استان است.
معاون سلامت دامپزشکی خوزستان افزود: علاوه بر واکسیناسیون رعایت شرایط بهداشتی – قرنطینه‌ای از قبیل ضدعفونی جایگاه دام، جلوگیری از تردد بی مورد افراد به محل دامداری، استفاده از ماشین آلات و وسایل اختصاصی در واحد دامی و کنترل حمل و نقل دام‌ها نقش مؤثری درجلوگیری از شیوع بیماری‌ها دارد.
در پایان رضا اسدی از دامداران خواست: برای اجرای هرچه بهتر طرح و پوشش مناسب جمعیت دام با اکیپ‌های دامپزشکی به خصوص در مقید کردن دام‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.
:
:
:
آخرین اخبار