تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۰۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترخیص کالای ملوانی درگیر و دار مصوبات
ترخیص کالای ملوانی یا ته لنجی مطابق با مصوبات ابلاغی صورت می‌گیرد.
 مدیرکل گمرک آبادان در گفتگو با برنامه بازتاب گفت:مصوبه ستاد مبارزه با کالا و ارز برای سال ۱۴۰۰مجوز حداقل سفر یک شناور را دادندکه ملوانان بتوانند از امتیازات کالای ملوانی استفاده کند.

محمد رضا پارساافزود: برای سفرهای بعدی شناورها این ستاد مصوبه یا نامه ای به گمرک ابلاغ نکرده است به همین دلیل شناورها در سفرهای بعدی برای ترخیص کالا با مشکل اساسی مواجه می شوند و ما مجبوریم از ورود کالای ته لنجی به کشور جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: براساس قانون هر ملوان می تواند در سال۱۴۰۰ طبق فهرست مجاز اعلام شده کالاهایی با اخذ مجوزات لازم وارد کند و بابت این کالاها باید مبلغی بالغ بر ۴۰میلیون تومان به خزانه کل پرداخت کند.

مدیرکل گمرک آبادان اضافه کرد:البته مبلغ ذکر شده به نوع کالای وارد شده مرتبط است و مابه التفاوت اقلام اخذ خواهد شد.

پارسا افزود:برای جلوگیری از قاچاق کالا گمرک موظف است مصوباتی که ابلاغ می شود را اجرا کند ، مسئولان ذیر ربط ازجمله قوه قضاییه و مقننه در حال بررسی  موضوع قاچاق کالا هستند.

استاندار ویژه خوزستان نیز چندی پیش با سفر به بنادر سه گانه آبادان دستور ترخیص این نوع کالاهای ملوانی راداد تا از نابودی سرمایه ملی جلوگیری شود اما با توجه به مصوبات ابلاغی همچنان مشکل پابرجاست.

کالای ته لنجی یا کالای ملوانی نوعی واردات کالا به همراه ملوانان است که در بنادر جنوب ایران رواج دارد، بازارهای ته لنجی عموماً درشهرهای بندری که لنج سواری و واردات کالا مرسوم است رونق دارد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار