تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۳۷۰۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ابتلا به کرونا در ۳ شهر خوزستان / مدارس تهویه نصب کنند
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ابتلا به کرونا در سه شهر خوزستان خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در هشتاد و نهمین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۶ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به روند نزولی بیماری در خوزستان، اظهار کرد: در هفته گذشته ۹۴ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند و در این مدت، ۳۰ فوتی ناشی از کرونا داشتیم.

 وی افزود: در هفته گذشته موارد ابتلا به بیماری در استان خوزستان نسبت به هفته قبل از آن ۴۸.۵ درصد و موارد بستری ۴۷.۳ درصد کاهش و موارد فوت ۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش ابتلا به کرونا در سه شهر خوزستان، گفت: تعداد بیماران در حمیدیه، هندیجان و رامشیر افزایش یافته است.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان خوزستان بیان کرد: پوشش واکسیناسیون نوبت اول در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۹۰.۴ درصد و در نوبت دوم ۷۴.۴ درصد، پوشش واکسیناسیون نوبت اول در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۸۲.۲ درصد و در نوبت دوم ۶۰ درصد، پوشش واکسیناسیون نوبت اول در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۸۰ درصد و در نوبت دوم ۵۸.۲ درصد، پوشش واکسیناسیون نوبت اول در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۷۸ درصد و در نوبت دوم ۶۲ درصد و پوشش واکسیناسیون نوبت اول در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۷۰ درصد و در نوبت دوم ۴۳ درصد است.

ابول‌نژادیان افزود: میزان فاصله پوشش واکسیناسیون در خوزستان با میانگین واکسیناسیون کشوری کمتر شده است. در حال حاضر پوشش واکسیناسیون بالای ۱۸ ساله‌ها در خوزستان در نوبت اول ۷۹.۱ درصد و در نوبت دوم ۵۷.۵ درصد است اما میانگین کشوری تزریق یک دوز واکسن، حدود ۸۳ درصد است.

وی در خصوص روند پیشرفت واکسیناسیون در شهرهای خوزستان بیان کرد: در هفته گذشته پوشش واکسیناسیون در ۱۲ شهر خوزستان بالای ۸۰ درصد بود اما این هفته به ۱۳ شهر رسید. تعداد شهرهای با پوشش واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۰ درصد نیز از شش شهر به هفت شهر افزایش یافته است. تنها پوشش واکسیناسیون در شادگان کمتر از ۶۰ درصد است که در  حال تلاش برای افزایش پوشش واکسیناسیون در این شهر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: بیشترین پیشرفت واکسیناسیون در هویزه بوده است. البته کار کردن در خصوص واکسیناسیون در شادگان بسیار سخت‌تر از جاهای دیگر است که باید از فرماندار این شهرستان تقدیر شود.

وی بیان کرد: ۲۰ درصد افرادی که زمان نوبت دوم واکسن‌شان رسیده است، برای تزریق دوز دوم تاخیر داشته‌اند و همچنان تماس برای دعوت از این افراد برای تزریق دوز دوم در حال انجام است.

ابول‌نژادیان گفت: پیشرفت واکسیناسیون در شادگان و اندیکا خوب بوده اما در دشت آزادگان، باوی، خرمشهر، حمیدیه، رامشیر، شوش، کرخه، هویزه، لالی و کارون کمتر از حد انتظار بوده است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس باید این اماکن نسبت به نصب تهویه اقدام کنند و تاییدیه این مورد را از دانشگاه‌های علوم پزشکی اخذ کنند. البته سازمان‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه نیز باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا هزینه خرید تهویه تامین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با انتقاد از شرکت نفت بابت عمل نکردن به تعهدات خود، گفت: با وجود اینکه دو ماه از مصوبه تامین ۳ میلیون سرنگ توسط شرکت نفت گذشته است، تاکنون این کار انجام نشده است. امروز موجودی سرنگ دانشگاه علوم پزشکی اهواز صفر شده بود و مجبور شدیم ۱۰۰ هزار سرنگ خریداری کنیم.

وی تصریح کرد: در حال تزریق واکسن برای دوز دومی ‌ها و دوز سومی‌ها هستیم اما با وجود پیگیری، هنوز شرکت ملی نفت حاضر به عمل به تعهدات خود نشده است و عنوان کرده که برای این کار باید استاندار خوزستان با وزیر نفت تماس بگیرد. آیا این شرکت نباید برای مردم ۳ میلیون سرنگ با  هزینه ۲ میلیارد تومانی تامین کند؟

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار