تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۷۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه در مرکز بهداشت غرب اهواز
 به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز و به نقل از دکتر مهران احمدی بلوطکی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز،
برنامه ملی مراقبت (سورویلانس) غذا و تغذیه در دو منطقه در حوزه غرب اهواز برگزار میشود.

وی با اعلام این خبر افزود: این برنامه با مشارکت پژوهشگران انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و با حمایت صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در ایران و همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اجرا میشود.

احمدی اهداف این برنامه را اینگونه تشریح کرد: تعیین وضعیت شاخصها تن سنجی در کودکان، تعیین شاخصهای بیوشیمیایی در کودکان و تعیین وضعیت شاخصهای خطر نا امنی غذایی از جمله اهداف این برنامه می باشد.

دبیر شورای سلامت و امنیت قضایی اهواز افزود: در این پژوهش، اطلاعات به روز در مورد وضعیت تغذیه جامعه و عوامل تاثیر گذار بر آنها فراهم میشود، این اطلاعات اساس تصمیم گیری برای افرادی است که مسئول سیاستگذاری، طراحی و مدیریت برنامه های مرتبط با بهبود الگوی مصرف و وضعیت تغذیه جامعه هستند.

وی همچنین هدف اصلی سورویلانس غذا و تغذیه را گردآوری منظم و به روز اطلاعات وضعیت تغذیه جامعه و عوامل موثر بر آن عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز  در ادامه افزود: این برنامه در حوزه مرکز بهداشت غرب اهواز در دو منطقه عین دو و کوی سیاحی  اجرا می شود، جمعیت هدف در این طرح کودکان ۲ تا ۵ ساله ای هستند که از سوی وزارت متبوع تعیین شده است

این مقام مسئول در پایان توضیح داد: در حوزه مرکز بهداشت غرب اهواز جمعیت هدف دو خوشه می باشد که در هر خوشه از ۲۰ کودک با رضایت خانواده، نمونه خون گرفته میشود.
:
:
:
آخرین اخبار