تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۳۷۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی با مشکلات رایج تردمیل و راه حل آنها
آشنایی با مشکلات رایج تردمیل و راه حل آنها
 تردمیل وسیله ای است که خیلی زود جای خود را دل ورزش دوستان باز کرد و به سبب راحتی مورد استفاده قرار گرفتن، در خانه ها و باشگاه های ورزشی زیادی ورود کرد. اما همیشه نگهداری از این دستگاه یکی از دغدغه‌های کاربران بوده است. در واقع نگهداری مناسب از تردمیل در جلوگیری از بروز خطاها و خرابی های زیادی موثر است و می تواند آن ها را به تعویق بیندازد؛ با این حال ذکر این نکته ضروری است که عیب و ایراد و خرابی برای تمام وسایل امری اجتناب ناپذیر است و ممکن است در برهه ای با آن دست و پنجه نرم کنید.

در ادامه با مشکلات و خرابی هایی آشنا می شوید که دارندگان تردمیل با آن ها غریبه نبوده و در زمانی با آن روبرو شده اند. این موارد طبق گفتگو با جناب آقای مهندس مهدی شاه حمزه، مدیر عامل شرکت رول تسمه که سالهاست در زمینه تامین تجهیزات جانبی این دستگاه فعالیت می‌کنند برای شما آماده شده‌اند.

صدا دادن تردمیل

بیشتر افراد ترجیح می دهند تا هنگام انجام فعالیت های ورزشی، به موسیقی مورد علاقه خود نیز گوش دهند تا بتوانند آرامش بیشتری کسب کنند. با این حال در مواردی تردمیل شروع به ایجاد صداهای ناهنجاری می کند که آرامش خاطر استفاده کننده از تردمیل را بر هم می زند. این مشکل جزو رایج ترین مشکلاتی است که دارندگان تردمیل ها حداقل یکبار با آن دست و پنجه نرم کرده اند. اما باید به شما این خبر خوش را بدهیم که در بیشتر موارد مشکل جدی نبوده و تنها مربوط به از جا در آمدن یا کج شدن تسمه تردمیل می باشد.

تسمه تردمیل تنها در صورتی به درستی کار می کند که کاملا در جای خود قرار داشته باشد؛ بدین معنا که به چپ و راست تمایل نداشته باشد و دقیقا در مرکز قرار داشته باشد. در صورتی که مشکل از جانب تسمه تردمیل نباشد، و با روغن کاری نوار نقاله تردمیل رفع نشود، در آن صورت لازم است تا موتور تردمیل مورد بررسی قرار بگیرد. موتور تردمیل به سبب ایجاد الکتریسیته ساکن هنگام فعالیت، گرد و خاک زیادی به خود جذب می کند و ممکن است سر و صدای زیادی راه بیندازد. این مورد کمابیش درباره نوار نقاله تردمیل نیز صدق می‌کند.

خوشبختانه مشکلات مربوط به نوار نقاله تردمیل یا تسمه تردمیل را می‌توان معمولا به کمک به کارگیری روغن تردمیل رفع کرد. اما توصیه ما این است در صورتی که زیاد با مسائل فنی آشنایی ندارید، بهتر است باز کردن تردمیل و موتور آن را به متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای تردمیل بسپارید.

خاموش شدن ناگهانی تردمیل

خاموش شدنی ناگهانی وسایل به هیچ عنوان حس خوشایندی نیست و در صورتی که برای دفعات متعدد تکرار شود، ممکن است خبر از وجود یک مشکل جدی دهد. مشکل خاموش شدن ناگهانی تردمیل در اغلب اوقات، از تسمه تردمیل نشات می گیرد. تسمه تردمیل به سبب فعالیت و اصطکاک بالایی که دارد، دچار ساییدگی شده و لازم است هر چند وقت یکبار روغن کاری شود. در واقع خاموش شدن ناگهانی تردمیل نوعی هشدار از جانب نوار نقاله تردمیل محسوب می شود تا با زدن روغن، از فرسودگی بیش از حد تسمه تردمیل جلوگیری شود.

آشنایی با مشکلات رایج تردمیل و راه حل آنها

داغ شدن تسمه تردمیل

تسمه تردمیل یا همان نوار نقاله تردمیل نقشی حیاتی در کارکرد صحیح این وسیله ورزشی دارد. تسمه مسئول جابجایی و انتقال قدرت به بخش های مختلف تردمیل می باشد و در صورتی که دچار مشکلی شود، فعالیت تردمیل به عنوان یک کل را مختل می کند.

داغ شدن تسمه تردمیل به این دلیل رخ می دهد که تسمه همگام با به حرکت در آمدن تردمیل و در حالی که شخص استفاده کننده روی آن می دود، قدرت را از موتور گرفته و به بخش های مختلف تردمیل منتقل می کند. انجام این کار به صورت پیوسته و به تندی انجام می شود و همین امر سبب شده نوار نقاله تردمیل اصطکاک زیادی را تجربه کند و در نهایت دچار خشکی بیش از حد شود. شما می توانید این مشکل را با افزودن روغن تردمیل به تسمه تردمیل رفع کنید.

کم و زیاد شدن سرعت تردمیل

تردمیل از طریق سیستم نرم افزاری خود، اطلاعات ورودی را از کاربر دریافت کرده و طبق خواسته او، چگونگی کار کردن تردمیل تنظیم می شود. با این حال در برخی موارد بدون این که کاربر دکمه ای را بفشارد، سرعت تردمیل ناگهان کم یا زیاد می شود. وقوع این قضیه علاوه بر غافلگیری استفاده کننده، ممکن است سبب بر هم خوردن تعادل وی و در حتی در مواردی منجر به آسیب دیدگی شود. در همین راستا لازم است تا این مشکل را به محض این که متوجه حضورش شدید، حل و بررسی کنید.

زیاد شدن ناگهانی سرعت تردمیل ممکن است از جابجایی نوار نقاله تردمیل و کمبود مقاومت هوا ناشی شود. این در حالی است که تردمیل در برخی مواقع دچار افت سرعت نیز می شود که ممکن است مربوط به آسیب دیدن نوار نقاله تردمیل، خشکی تسمه تردمیل به دلیل روغن کاری نکردن و آسیب دیدن برد موتور تردمیل باشد. این مورد در اکثر مواقع تنها با استفاده متداوم و منظم از روغن تردمیل رفع می‌شود.

روغن تردمیل: چاره بسیاری از مشکلات!

تردمیل ها با مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوناگونی دست و پنجه نرم می کنند. با این که ممکن است کمی باور آن سخت باشد، اما بسیاری از مشکلات تردمیل تنها به این دلیل به وجود می آید که افراد در روغن کاری به موقع تردمیل سهل انگاری می کنند!

تاثیر روغن تردمیل روی کارکرد صحیح این وسیله به حدی بالاست که امروزه بیشتر تردمیل داران در هنگام خرید تردمیل، به دنبال خریداری روغن تردمیل مناسب برای وسیله خود می گردند. خرید روغن تردمیل باکیفیت به دلیل گستردگی محصولات موجود در بازار کار دشواری است و خریداران را سردرگم می سازد. تولیدکنندگان مطرح تردمیل توصیه می کنند تا از روغن هایی استفاده کنید که بر اساس فرمولاسیون سیلیکون ساخته شده باشند.

خرید روغن تردمیل اروجینال

تیم رول تسمه با سابقه چند ساله در زمینه تولید و پخش لوازم جانبی تردمیل مانند روغن تردمیل و نوار نقاله تردمیل، مفتخر است تا محصولات اورجینال و اصلی را با ضمانت در اختیار خریداران گرامی بگذارد که روغن تردمیل تنها یکی از این موارد است.

بخش بازرگانی این مجموعه با داشتن نمایندگی از کشورهای ژاپن، آلمان، ایتالیا ، اسپانیا، ترکیه، هند و چین محصولات تولید شده چون انواه نوار نقاله تردمیل توسط مطرح ترین برندهای جهان را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جهت تهیه هر یک از این دستگاه‌ها می توانید به وبسایت رول تسمه مراجعه نمایید.

:
:
:
آخرین اخبار