تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۰۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترغیب روستاییان خرمشهر به تزریق واکسن نیازمند فرهنگ سازی است
  سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: برای استقبال و جلب اعتماد مردم روستاهای غرب کارون این شهرستان به تزریق واکسن نیاز به فرهنگ‌سازی و همراهی شیوخ منطقه است.

 نادر عمیدزاده شنبه در نشست با معتمدین ، شیوخ و سران عشایر روستاهای غرب کارون اظهار داشت: برای تشویق مردم به تزریق واکسن کرونا باید کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب با استفاده از همه ظرفیت‌های محلی به خصوص سران عشایر انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای طرح واکسیناسیون با تحمل هزینه‌ زیاد برای ریشه کنی کرونا تلاش بسیاری کرده است، افزود: بخشداران با همکاری دهیاران و معتمدین محلی ضمن اطلاع رسانی منزل به منزل مردم را به تزریق واکسن ترغیب کنند.

عمیدزاده گفت: اجرای طرح واکسیناسیون در خرمشهر بالای ۷۰ درصد است اما نیاز است مردم بخصوص در مناطق روستایی بیشتر در این طرح همکاری و همراهی داشته باشند .

غرب کارون محل تولید و قطب کشاورزی شهرستان خرمشهر

سرپرست فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه به عنوان نماینده عالی دولت پیگیر مسایل و مشکلات مردم و ناظر بر عملکرد دستگاههای اجرایی هستم گفت: علاوه بر نظارت دستگاههای اجرایی  از نظر انجام وظیفه ، وعده های عملی نشده آنها پیگیری  و برای اجرای آنها چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسایل و مشکلات روستاهای غرب کارون با برنامه‌ریزی قابل برطرف شدن است افزود: با توجه به پیگیری‌ انجام شده در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌هایی همجوار روستاهای غرب کارون، سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان از سوی شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر و شرکت تلفن گویای اروند(جی ال ایکس) فراهم شده است.

عمیدزاده اظهار داشت: آموزش و پرورش باید به درستی مسایل و مشکلات خود در روستاهای غرب کارون به خصوص مسایل ایاب و ذهاب معلمان و دانش آموزان را برطرف کند تا کلاس‌های درس در روستاها به موقع تشکیل شود.

وی افزود: مشکل آنتن دهی اینترنت برخی روستاهای غرب کارون پیگیری شده و کارشناسان در حال رفع نقص هستند. همچنین مشکل برق چهار روستای حوزه غرب کارون از محل اعتبارات روستایی برطرف خواهد شد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه رفع مشکلات بخش کشاورزی در روستاهای غرب کارون را مورد تاکید قرار داد و  گفت: کشاورز باید به حق خود برسد و از خدمات کشاورزی بهره‌مند شود و برای تحقق این هدف دست کسانی که به ناحق در حق کشاورزان اجحاف می‌کنند کوتاه و برخورد شایسته با آنها خواهد شد.

وی به بخش آب و فاضلاب و انتقال آب به غرب کارون اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی در تاسیسات آبرسانی شهیدمنصوری در حال اجرا است و خط انتقال  آب غدیر نیز به طول ۱۸ کیلومتر تا روستای دیم‌ابن‌نجم آخرین غرب کارون خواهد رسید.

عمیدزاده در خصوص پسماندهای روستایی نیز گفت: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اداره حفاظت محیط زیست برای رفع مشکلات پسماند در روستاها هماهنگی لازم را انجام دهند.

در روستاهای غرب کارون شامل ۱۵ روستا پنج هزار و ۷۷۴ نفر در قالب یک هزار و ۳۸۲ خانوار سکونت دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار