تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۳۷۰۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۹۴ واحد تولیدی‌ و صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی خوزستان وجود دارد
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: یک‌هزار و ۷۷۳ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی خوزستان وجود دارد که ۳۹۴ واحد تولیدی و صنعتی آن غیرفعال هستند.

اخلاق محمدیان روز شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری مجدد یک طرح صنعتی راکد در شهرک صنعتی آبادان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این ۳۹۴ واحد صنعتی کوچک بیشتر به تملک بانک‌ها درآمده‌اند و هم‌اکنون در حال رایزنی برای برطرف شدن مشکل آنها هستیم.

وی گفت: مشکلات بانکی در خصوص اخذ تسهیلات، تامین وسایل و طولانی بودن زمان دریافت تسهیلات برای واحدهای صنعتی در شرایطی که محاسبه تورم به صورت روزانه است،عمده مشکل واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: عمده صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی خوزستان مربوط به صنایع فلزی هستند که ۳۳ درصد از کل ظرفیت تشکیل‌ دهنده صنایع استان را تشکیل می‌دهند و بیشتر در حوزه ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند.

محمدیان گفت: با توجه به زیرساخت‌هایی موجود در خوزستان، تقاضا برای فعالیت در زمینه صنایع به میزان بسیار زیادی وجود دارد و امیدواریم با همت و تلاشی که به خرج داده می‌شود، شاهد رشد سرمایه‌گذاری در خوزستان و اهواز باشیم.

وی بیان کرد: آبادان ظرفیت‌های ویژه‌ای به ویژه در بخش صنعت دارد و بیشتر طرح‌های این شهرستان جزو طرح‌های ملی است. 

وی با بیان اینکه هشت پروژه در شهرک صنعتی آبادان در حال اجراست که مهمترین آن ایجاد زیرساخت و بهسازی معابر اصلی این شهرک است افزود: بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای این هشت پروژه تعریف شده که با اجرایی شدن آنها میزان تولید و اشتغال در منطقه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: در چند سال اخیر ۲۰ واحد صنعتی راکد در شهرک صنعتی آبادان وارد مدار تولید شدند که با بهره‌برداری از آنها رونق و اشتغال را در منطقه ایجاد کردند.

محمدیان افزود: توسعه شهرک‌های صنعتی و حل مشکلات آنها جذب سرمایه گذار را در پی خواهد داشت ضمن اینکه رشد تولید و ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند که این فرصت با همکاری استاندار خوزستان و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی کوچک این ظرفیت را دارند در مدت کوتاه به واحد صنعتی متوسط یا بزرگ تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا واحد صنعتی ماهان پالایش اروند تولیدکننده هیدروکربن سبک و سنگین با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه در شهرک صنعتی آبادان مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار