تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۳۷۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک واحد صنعتی در آبادان به چرخه تولید بازگشت
 واحد صنعتی ماهان پالایش اروند تولیدکننده هیدروکربن سبک و سنگین با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه در شهرک صنعتی آبادان به چرخه تولید بازگشت.

  معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در آیین بهره‌برداری از این واحد صنعتی گفت: این واحد صنعتی با استفاده از مواد اولیه مورد نیاز که شامل میعانات گازی، نفت سفید و دیگر مشتقات مشابه، محصولات هیدروکربن سبک و سنگین را به مقدار سالانه ۱۳۲ هزار تن تولید و صادر می‌کند.

جبار سالمپور افزود: با بازگشت این واحد صنعتی برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم خواهد شد و توصیه شده که از جوانان بومی منطقه در این واحد صنعتی استفاده شود.

وی بیان کرد: راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص صنایع و واحدهای صنعتی، توسعه کسب و کارهای کوچک است ضمن اینکه فعال سازی واحدهای راکد در اولویت این سازمان قرار دارد.

سالم‌پور افزود: با فعالیت مجدد این واحد صنعتی، قدمی امید بخش در راستای ایجاد اشتغال پایدار اقتصادی و تولید در شهرک صنعتی آبادان ایجاد شده است.

معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: توجه به صنایع بالادستی و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی از اهداف این سازمان است و در آبادان با دارا بودن پالایشگاه، پتروشیمی، شرکت روغن سازی ایرانول و پاسارگاد این امکان فراهم است تا توجه بیشتری به این صنایع شود.

وی بیان کرد: در آبادان و خرمشهر ۹ واحد صنعتی تولیدات پایین دستی را انجام می‌دهند و امیدواریم بتوانیم منطقه آزاد اروند به هاب صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی تبدیل شود که برای تحقق آن نیاز به بازبینی قوانین و مقررات از سوی مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: موضوع کار، اشتغال و تولید جایگاه ویژه‌ای دارد و رهبر انقلاب اسلامی شعار امسال را سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی نامگذاری کردند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی بیان کرد: همه اقشار به ویژه خانواده‌هایی که دارای فرزندان بیکار هستند امید زیادی به اشتغالزایی دارند، و با ورود دولت جدید این امیدواری بین مردم افزایش یافته است.

وی افزود: تلاش دولت رفع مشکلات به ویژه در زمینه بیکاری است و مجلس انقلابی نیز سعی در همکاری دولت با برای هدفگذاری اشتغال و موانع‌زدایی دارد.

امام جمعه آبادان بیان کرد: سوءمدیریت باعث شد تعداد واحدهای راکد در شهرک صنعتی آبادان افزایش یابند و مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند باید برای رفع موانع راهکار داشته باشند.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راه اندازی این واحد تولیدی ضمن جلوگیری از خروج سرمایه از شهرستان، فرصت شغلی برای ۱۰۰ نفر را ایجاد کرده است.

سید مجتبی محفوظی بیان کرد: آبادان و خرمشهر ۲ شهری ملی هستند که دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند ولی متاسفانه این ۲ شهر همچنان شکل و شمایل جنگ زدگی دارند.

وی افزود: برای تولید، جلوگیری از خام فروشی، ارز آوری و ایجاد فرصت شغلی باید توجه بیشتری به واحدهای صنعتی راکد در منطقه شود و برای سرمایه گذاری در منطقه نباید مانع ایجاد شود.

محفوظی ادامه داد: دولت از سرمایه گذاران حمایت می‌کند و امیدواریم مشکلات سر راه بخش خصوصی برداشته شود و مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر رفع این مشکلات است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است و در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون قرار دارد.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار