تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۶۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز روزانه ۷ هزار تن مرغ در کشور
اسداله نژاد گفت: با گرانی جوجه یکروزه و افزایش قیمت تمام شده، مرغداران حدود ۸۰۰ میلیارد تومان متحمل زیان شدند.
  حبیب اسداله نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی در آبان به مرز ۱۲۷ میلیون قطعه، انتظار می رود که شاهد بازگشت ثبات و آرامش به بازار مرغ باشیم.

وی گفت: علی رغم افزایش قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به ۶ هزار تومان، اما در بازار آزاد با نرخ ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان در اختیار مرغدار قرار می گیرد که این امر در قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

اسداله نژاد ادامه داد: بنابر محاسبات صورت گرفته با گرانی قیمت جوجه و افزایش ۹.۵ تا ۱۰ درصدی قیمت تمام شده، مرغداران حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از ناحیه افزایش جوجه یکروزه متحمل زیان شدند. ضمن آنکه سودجویی ناشی از عدم همخوانی قیمت جوجه با نرخ مصوب هم ۷۲۰ میلیارد تومان است که این امر مستلزم اتخاذ برخی تدابیر و راهکار به منظور جلوگیری از زیان تولیدکننده است.

این مقام مسئول درباره آینده بازار مرغ گفت: با افزایش جوجه ریزی آبان و تامین کامل نیاز کشور پیش بینی می شود که طی چند روز آینده بازار به ثبات برسد، البته این امر بدان معناست که دیگر شاهد عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب ۳۱ هزار تومان در مغازه های خرده فروشی نخواهیم بود.

وی نیاز روزانه کشور با احتساب اثر کالای جایگزین به گوشت مرغ را ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: با عرضه جوجه ریزی آبان، نیاز کشور به طور کامل تامین می شود که این امر منجر به کاهش التهابات بازار خواهد شد.

اسداله نژاد از توزیع روزانه یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ گرم در استان تهران خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره تامین نهاده دامی گفت: تامین نهاده های دامی نسبت به قبل تا حدودی بهتر شده که امیدواریم در تامین و ترخیص نهاده های دامی تسریع صورت گیرد.

وی ادامه داد: شرکت های باربری شماره مرغداران را در اختیار راننده ها قرار می دهند و گاها تا ۲ برابر نرخ مصوب تقاضای پشت بارنامه می کنند که تمامی این عوامل بر قیمت تمام شده تولید اثر گذار است.

اسداله نژاد گفت: با توجه به شیوع بیماری انگارا، تلفات در برخی استان ها بالاست، اما آمار دقیقی از تلفات نداریم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار