تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۳۶۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل بیش از ۸۰۰ پرونده کالای قاچاق در خوزستان
مدیر جمع آوری و فروش املاک تملیکی خوزستان از تشکیل بیش از ۸۰۰ پرونده در زمینه واردات و صادرات کالا از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان ماه خبر داد.
علی اصغر نظام دوست، مدیر جمع آوری و فروش املاک تملیکی خوزستان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان ماه بیش از ۸۰۰ پرونده مربوط به واردات و صادرات انواع کالا‌های قاچاق تشکیل شده و در حال بررسی هستند، گفت: داشتن مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی و همجواری با کشور‌های حاشیه خلیج فارس سبب شده این استان به معبری برای واردات و صادرات کالا به صورت قانونی و غیرقانونی تبدیل شود و ورودی پرونده‌های قاچاق زیاد باشد.

او درخصوص تعیین تکلیف پرونده‌های سنواتی و جاری که کالا‌های آن‌ها از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند، بیان داشت: پس از بازدید حجت الاسلام رئیسی، ریاست جمهوری و حجت الاسلام محسنی اژه ای، ریاست قوه قضائیه از انبار‌های کالا‌های قاچاق و متروکه در استان‌های بوشهر و خوزستان، شاهد تسریع در تعیین تکلیف این پرونده‌ها شاهد هستیم.

نظام دوست با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان اموال و املاک تملیکی طی ۲ ماه گذشته تعیین تکلیف شده اند، افزود: برای کالا‌های مختلف روند و روش خاصی به کار می‌بریم، بطوریکه برای کالا‌های سلامت محور با اخذ مجوز از معاونت غذا و دارو اقدام به انهدام آن‌ها می‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به تنوع کالا‌ها در انبار‌های اموال تملیکی تصریح کرد: کالا‌های موجود در اختیار این سازمان شامل؛ طلا و جواهرات، خودرو‌های سنگین راهسازی، لودر، لوازم خانگی، مواد غذایی، لوازم آشپرخانه، اسباب بازی، لاستیک خودرو، موتور قایق، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، موتورسیکلت، تلفن همراه، احشام، مواد سریع الفساد، سریع الاشتعال، مواد ناریه، کود‌های شیمیایی و... نیز از دیگر کالا‌های موجود در انبار‌های سازمان تملیکی هستند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار