تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۳۶۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شوشتر را زرد کرد
  رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: این وضعیت هشداری برای مردم است و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است وضعیت حتی بدتر از این شود.

دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به قرار گرفتن شوشتر در وضعیت زرد اظهار کرد: در پی قرار گرفتن وضعیت شوشتر در وضعیت آبی در هفته گذشته، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در شوشتر کاهش یافت و در نتیجه، تعداد موارد سرپایی و بستری افزایشی شد اما تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش پیدا نکرده است.  

وی با اشاره به تاثیر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در وضعیت زرد شوشتر، افزود: این وضعیت هشداری برای مردم است و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود ممکن است وضعیت حتی بدتر از این شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به بروز سویه جدید جهش‌یافته "اومیکرون" کرونا و امکان ورود این گونه به کشور، گفت: این گونه بسیار خطرناک‌تر و مسری‌تر است بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم علاوه بر واکسیناسیون کامل، پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی و با جدیت رعایت کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون مهم‌ترین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است، افزود: اکثر مبتلایان به کرونا واکسن دریافت نکرده‌اند یا تنها یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.  

کلانتر گفت: تاکنون بیش از ۸۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شوشتر یک دوز و حدود ۶۰ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بنابراین همه کسانی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند، سریع‌تر برای دریافت دوز دوم واکسن مراجعه کنند و گروه‌های هدف دریافت دوز سوم نیز سریع‌تر برای تزریق اقدام کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار