تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۹۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ممنوعیت صدور مجوز صید میگو در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس
 مدیرکل شیلات خوزستان، از ممنوعیت صدور مجوز صید میگو جهت شناورهای صیادی درکلیه صیدگاه های استان از امروز شنبه ۶ آذر خبر داد.
 به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح اله ابوعلی با اعلام این خبر گفت: طبق بررسی های کارشناسی و ارزیابی ذخایر صورت گرفته توسط پژوهشکده آبزی پروی آبهای جنوب کشور، درخواست اتحادیه تعاونی های خدماتی صید استان و مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صدور مجوز صید میگو به منظور حفاظت از ذخایر گونه مذکور در کلیه صیدگاه های خوزستان از امروز شنبه ۶ آذر ممنوع اعلام شده است.
وی افزود: در همین راستا هرگونه صید، حمل و جابجایی میگو و ادوات صید از تاریخ ۱۳ آذر در کلیه صیدگاه های استان و بنادر ماهیگیری ممنوع بوده و یگان حفاظت از منابع آبزی استان خوزستان مکلف به برخورد با متخلفان خواهد بود.
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه صید میگو در ۲ فصل تابستانه و پاییزه صورت می گیرد اظهار داشت: صید تابستانه میگو ( در صیدگاه بحرکان)  فصل اول صید به شمار می رود و هر ساله از اوایل یا اواسط مردادماه آغاز و به مدت ۴۵ الی ۵۰ روز ادامه دارد.
ابوعلی، با اشاره به فصل دوم صید میگو در استان یادآور شد: صید پاییزه (در صیدگاه لیفه و بوسیف) نیز معمولا از اوایل آبان ماه شروع و به مدت مذکور ادامه دارد.
وی افزود: معمولا سه گونه میگو ببری (صورتی)، سفید سرتیز و خنجری از این صیدگاه ها صید می شوند و از خانواده پنائیده هستند.
مدیر کل شیلات خوزستان، میزان صید فصل تابستانه (بحرکان) در سال جاری را یکهزار و ۲۳۲ تن اعلام و تصریح کرد: میزان صید تابستانه میگو نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یکهزار و ۳۸۶ تن بوده با کاهش ۱۱ درصدی مواجه شده است.
ابوعلی همچنین، علل عمده کاهش صید تابستانه در سال جاری، را کاهش ذخایر آبزیان، فعالیت قایق های غیر مجاز، ورود فاضلاب های صنعتی و شهری به صیدگاه ها، خشکسالی و استفاده بی رویه از ادوات صید غیرمجاز مطرح کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار