تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۳۶۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه اهواز:سن ازدواج ۱۰ سال افزایش یافته است
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: سن ازدواج در سال های اخیر تا ۱۰ سال افزایش یافته است، خانواده های باید به این موضوع مهم توجه خاص داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد شامگاه جمعه در برنامه "نشاط حلال" در جاده ساحلی شرقی اهواز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء که با حضور جمعی از شهروندان اهوازی برگزار شد بیان کرد: سن ازدواج، نرخ ازدواج و جشن ازدواج باید بر اساس سبک زندگی اسلامی و  اعتقادی که  امام  زمان (عج) داریم انجام شود.
وی گفت: اگر سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی شکل بگیرد هیچ جوانی اعتراض نخواهد کرد که شغل ندارد و ازدواج نمی کند.
امام جمعه اهواز اظهار داشت: باید سبک زندگی را درست کنیم و میزان مهریه ها و جهیزیه های سنگین را کاهش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ادامه داد: اعتقاد به امام زمان سه ثمره دارد ، اولین ثمره ایجاد امید در انسان است  جامعه ای که اعتقاد به مهدویت دارد به خودکشی و پوچ بودن فکر نمی کند و بهترین اثرات اعتقاد به امام زمان ایجاد امید است و جامعه ای که امید نداشته باشد پویا نخواهد بود.
وی دومین اثر اعتقاد به امام زمان داشتن  را اقتدار دانست و افزود: چنین جامعه ای استقلال دارد و در برابر ظلم ایستادگی می کند.
امام جمعه اهواز سومین اثر اعتقاد به مهدویت را تربیت عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: یکی از رسالت ها این است که در بحث تربیت که نخستین کانون آن در خانواده است توجه ویژه داشته باشیم و با توجه به اعتقادی که به امام زمان (عج) داریم برای تربیت خانواده و جامعه تلاش کنیم.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر به جای آنکه آمار طلاق و فساد کاهش یابد رو به افزایش است و  معلوم می شود که اعتقاد به مهدویت راسخ نبوده است.
وی در ادامه به سیل سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ که بخش قابل توجهی از کشور شاهد سیل بود اگرچه خسارت های زیادی داشت اما فواید فراوانی هم به همراه داشت‌ و  بالای یکهزار هکتار کشت برنج انجام شد.
امام جمعه اهواز اظهار داشت: در سر شاخه های چهار محال بختیاری به قدری وضعیت بد است که ممکن است زندگی مردم  در آینده برای تامین آب به خطر بیفتد.

وی گفت: از این پس هر هفته برنامه نشاط حلال با حضور امام جمعه اهواز با اقامه نماز مغرب و عشاء در یکی از محله های اهواز برگزار خواهد شد.

پیش از این برنامه نشاط حلال با دستور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خرمشهر برگزار  می شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار