تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۳۶۹۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر نیرو:
تامین منابع آبی با دوام و سالم برای شرب خوزستان در اولویت است
مدیر‌عامل شرکت آبفا کشور تامین منابع آبی با دوام و سالم برای آب شرب شهر‌های استان خوزستان را اولویت این شرکت عنوان کرد.
 ، حمیدرضا جانباز مدیر‌عامل شرکت آبفا کشور با بیان اینکه تمام تلاش شرکت آبفا بر تسریع روند اجرای پروژه‌های خود در استان خوزستان است، گفت: مسئله تامین منابع آبی با دوام و سالم برای آب شرب شهر‌های استان خوزستان در اولویت شرکت آبفا است.

وی افزود: در جهت تسریع در روند اجرای پروژه‌های آبفا استان خوزستان و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، هیئت دولت منابع مالی جدیدی را تصویب کرد که به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفا کشور تصریح کرد: بازدیدی از روستا‌ها و شهر‌های بخش صیدون شهرستان ایذه صورت گرفت و در این بازدید‌ها برلزوم تسریع در روند اجرای پروژ‌های آب‌رسانی به این بخش تاکید شد که یکی از این موارد تخصیص منابع اعتباری برای اجرای پروژه‌های آبرسانی به این بخش بود.

وی در خصوص منبع آبی برای تامین آب شرب ایذه، اذعان داشت: در خصوص تامین آب شرب شهرستان ایذه و روستا‌های مجاور  اغلب از منابع زیرزمینی تامین می‌شد و این در شرایطی بود که منابع سطحی متعدد در منطقه وجود دارد، تصمیماتی گرفت شد و بنا شد که آب شرب از دریاچه سد مارون ۳ تامین شود.

جانباز در خصوص پروژه موقت تامین آب شرب ایذه نیز ادامه داد: تامین آب شرب از دریاچه مارون ۳ اقدام زمانبر و بلند مدت است و در خصوص طرح کوتاه مدت و اضطراری اصلاح و بازسازی برخی از قنات‌ها و چاه‌ها برای تامین آب شرب از منابع زیر زمینی را به عنوان طرح موقت در دستور کار داریم.

وی در خصوص پروژه اصلاح شبکه فاضلاب ایذه نیز گفت: برای پروژه فاضلاب بخش صیدون، تصمیم بر این شد که منابع مالی ویژه‌ای از محل مکانیزم ماده ۵۶ قانون بودجه اختصاص پیدا کند که به زودی با تصویب دولت، ابلاغ و در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی می شود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار