تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۳۶۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه: بیکاری مهمترین مشکل جوانان آبادان است
  امام جمعه آبادان با تاکید بر مانع زدایی در راستای توسعه اقتصادی این شهرستان گفت: مهمترین مشکل جوانان منطقه بیکاری است که برای حل آن باید قوانین دست و پاگیر در راه تولید و سرمایه‌گذاری برطرف شود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آبادان بیان کرد: متاسفانه موانع سنتی در برخی اداره‌ها توسعه اقتصادی منطقه را با چالش روبه‌رو کرده است که باید با طرف کردن آنها مسیر را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرد.

وی افزود: شهرستان آبادان با وجود پالایشگاه و پتروشیمی و قرار گرفتن در منطقه آزاد، ظرفیت زیادی در زمینه صنعت و نیز در بخش گردشگری و توسعه تجارت دارد و می‌توان اشتغال خوبی در آن ایجاد کرد.  

حجت‌الاسلام غبیشاوی با اشاره فراهم بودن امکانات و زیرساخت‌های توسعه آبادان در حوزه کشاورزی، آبزیان و شیلات گفت:متاسفانه برخی از قوانین راه را برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها بسته است.

امام جمعه آبادان در ادامه خطبه‌ها با گرامیداشت دهم آذر سالروز شهادت آیت‌اله سیدحسن مدرس و روز مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی عصاره ملت است که وظیفه مهمی در بخش نظارت و تصویب قوانین در کشور برعهده دارد.

وی گفت:شهرستان آبادان از نعمت سه نماینده در مجلس شورای اسلامی برخوردار است که اگر هر چه بیشتر هماهنگ باشند یک ظرفیت بزرگ برای توسعه و رفع مشکلات در این منطقه فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام غبیشاوی  ادامه داد: هر چه نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی با هم مسنجم‌تر باشند و موضع‌گیری و تصمیم‌گیری واحدی در زمینه مشکلات شهرستان داشته باشند راه توسعه منطقه هموارتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه آبادان به پنج آذر سالروز تشکیل بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان کرد: بسیج یک نیاز مبرم برای شکوفایی در عرصه‌های مختلف کشور است.

امام جمعه آبادان گفت:بسیج تنها یک نیاز در جنگ سخت نیست بلکه در همه جا به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی به وجود آن نیاز است و در آبادان در صورت حمایت بیشتر در بحث امنیت محله محور می‌توان خدمات بهتری ارایه دهد.

وی همچنین هفتم آذر روز نیروی دریایی را گرامیداشت و افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی مقتدر است که در آب‌های دور دست برای تامین منافع ملی کشور حضور پیدا کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار