تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۳۶۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول: حل مشکل کم آبی، نیازمند نگاه علمی و جامعه‌نگر است
  امام جمعه دزفول مشکل کم آبی را یک مساله ملی دانست و گفت: حل این مشکل نیازمند نگاهی علمی، منطقی و جامعه‌نگر است و با برگزاری تجمع حل نمی‌شود.

  حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) افزود: این روزها مشکل  کم آبی در کشور  مطرح است و اجتماعاتی نیز در این خصوص برگزار شده است؛ بخشی از این مشکل به نبود مدیریت صحیح آب و بخشی دیگر به  روش‌های موجود آبیاری کشاورزی مرتبط است.
وی گفت: آبیاری کشاورزی در بیشتر موارد به صورت غرقابی و بدون توجه به الگوی کشت  انجام می‌شود این در حالی است که در برخی موارد به دلیل رعایت نکردن  الگوی کشت، محصول دور ریخته می‌شود.
خطیب جمعه دزفول افزود: حل این مشکل عزم ملی، تقسیم کار ملی، و نگاه علمی، منطقی و جامعه‌نگر، و نه نگاه استانی و منطقه‌ای می‌خواهد.
وی بیان کرد: باید از موضع گرفتن هایی که فرصت‌های قومی و منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار می دهد جلوگیری کرد و اجازه ندهیم دشمن از این موضوع سوء استفاده کند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی درباره مشکل خشکسالی و پایین بودن میزان بارندگی گفت:  باید به درگاه خدا تضرع و تمسک کرد، اگر افرادی که تجمع کردند به صورت دسته جمعی دعای توسل قرائت می‌کردند تاثیر بیشتری داشت.
وی اظهار امیدواری کرد با نزول بارش رحمت الهی مشکل کم آبی در کشور حل شود.
امام جمعه دزفول در ادامه خطبه ها در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: آمریکا که حاضر به کوتاه آمدن در مقابل حقوق مسلم ایران نیست شروع به توطئه چینی علیه ایران کرد ولی نخواهد توانست به نقشه‌های شوم خود برسد.
وی همچنین فرا رسیدن پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره) را گرامیداشت و افزود: هفته بسیج مانور عظیمی است که بار دیگر قدرت بسیج و بسیجیان را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه بسیجی آگاه، بصیر، شجاع و دلاور است که برای دفاع از اسلام و ولایت همیشه آماده است گفت:باید با الگوی بسیجی در پیشرفت کشور کمک کنیم و نگاهمان بسیجی باشد تا نخبگان با نگاهی بسیجی و فرهنگ بسیجی خدمت کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی از اجرای برنامه های موثر هفته بسیج در شهرستان دزفول قدردانی کرد و ادامه داد: بسیجیان جبهه‌ای از وحدت و اقتدار را به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: امروز هم به برکت هفته بسیج، میز خدمت ادارات و دستگاه‌های دولتی و نهادها در مصلای دزفول راه اندازی شد و با حضور  فرماندار، شهردار، و مسوولان اداری، برخی گره‌های شخصی و عمومی مردم باز شد و برکات زیادی داشت که ضمن قدردانی از  پیگیری فرماندار برای فراهم کردن مقدمات این امر و ایجاد رضایت مردم ، خواستار تداوم این حرکت هستیم.
وی افزود: برگزاری میز خدمت همزمان با آیین نمازجمعه این هفته دزفول، پیام داشت چرا که دشمن  از این وحدت و انسجام بین مردم و مسوولان می‌ترسد و برای تفرقه افکنی تلاش می‌کند.

امام جمعه دزفول همچین هفتم آذر روز ملی نیروی دریایی  ارتش جمهوری اسلامی را گرامیداشت و گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه خود حافظ خلیج فارس است و با حضور خود در دریای عمان، اقیانوس هند و آب‌های بین‌المللی، نقش خود را به عنوان نیروی راهبردی ایفا می‌کند.
وی همچنین سالروز شهادت دکتر محسن فخری زاده، روز همبستگی بین المللی با ملت فلسطین، و سالروز شهادت سیدحسن مدرس را نیز گرامیداشت و افزود: شهید مدرس نماینده‌ای بود که برای دشمن خط و نشان می کشید و نقش مهمی در سرنوشت مردم داشت.
وی در بخش دیگری از خطبه ها از پشتیبانی مردم و مسوولان در حمایت از امام جمعه در خصوص بدحجابی در دزفول موضع گرفتند تشکر کرد و از ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر  و پلیس اماکن که به سرعت وارد عمل شده و اقدام کردند قدردانی کرد.

وی از مدیران فروشگاه ها و هایپرمارکت ها نیز خواست نسبت به حجاب کارکنان و فروشندگان و سپس سایر افراد حساس باشند و پلیس اماکن در صورت مشاهده بی حجابی در فروشگاه ها  طبق قانون نسبت به  پلمب فروشگاه ها اقدام کند.
خطیب جمعه دزفول ادامه داد: حرکت خوبی در خصوص حجاب در دزفول شروع شده، مردم و مسوولان کوتاه نیایند و به وظیفه خود عمل کنیم؛ افراد باحجاب تشویق شوند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های امروز از مردم متدین و شریف و امام جمعه انقلابی رابر کرمان در استقبال از خانواده شهید عبدالکریم  عبدال زاده قدردانی کرد و گفت: مسوولان و مردم کرمان برای استقبال از  خانواده این شهید سنگ تمام گذاشتند و تقاضا کردند پیکر این شهید دوران دفاع مقدس که به عنوان شهید گمنام در رابر خاکسپاری شده بود در آن محل بماند که با رضایت پدر شهید پیکر شهید در کرمان  ماند و موجی از خوشحالی بین مردم این شهر ایجاد شد.

امام جمعه دزفول همچنین خواندن کتاب تنها گریه کن، روایت زندگی مادر شهید محمد معماریان که به زیبایی نوشته شده است را به نمازگزاران توصیه کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار