تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۶۹۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلوگیری از تغییر هویت شهر
رئیس شورای شهر اهواز گفت: بی توجهی به چالش‌های حوزه فرهنگی و ظرفیت قوی بسیج منجر به عوض شدن جای هنجار‌ها و هویت شهر می‌شود.
 سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز گفت: اگر از چالش‌های حوزه فرهنگی و ظرفیت قوی بسیج در این حوزه غفلت کنیم، جای هنجار‌ها عوض می‌شود و آسیب‌های اجتماعی هویت شهر را تغییر می‌دهد.

او با بیان اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که از سوی امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل و پشتوانه قوی و محکمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود: بسیج هر روز تنومند، هوشمند و محکم به مسیر خود ادامه می‌دهد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری بسیج یعنی نیروی آماده به کار در همه میادین. در هر میدانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن نیاز دارد.

محمودی تصریح کرد: بسیج در این مسیر مخلصانه عمل می‌کند؛ مقام معظم رهبری جمله دیگری دارد که صادق‌ترین، پاک‌ترین و فداکارترین انسان‌ها مجموعه‌ای به نام بسیج است و موضوعی که در این بخش‌ها از ظرفیت آن غفلت می‌شود، حضور قوی بسیج است؛ درواقع نباید از حضور بسیجیان در بخش‌های مختلف به ویژه بخش فرهنگی غافل شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: مسائلی زیرپوست شهر رخ می‌دهد که اگر در حوزه فرهنگ برای این مسائل برنامه‌ای نداشته باشیم، جای هنجار‌ها عوض می‌شود؛ آسیب‌هایی اجتماعی که شاید هویت شهر را نیز تغییر دهند و در جامعه به دلیل اینکه مسائل و موضوعات اقتصادی فضا را گرفته‌اند، اگر به موضوعات فرهنگی ورود کنیم، این برداشت متصور می‌شود که تقابل ایجاد کرده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه فرهنگی دچار انفعال شدیم و شورا هم دغدغه‌های جدی در این باره دارد؛ به هر حال باید بدانیم کار عمرانی و زیرساختی را برای چه انجام می‌دهیم و هدف اصلی چه چیزی است و اگر از حوزه فرهنگ غفلت کنیم، شاید شکل و ظاهر شهر‌ها ساخته شود، ولی روح شهرها، فرهنگ و ایمان مردم مورد غفلت قرار می‌گیرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار