تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۶۹۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید علم و مساله محور بودن، رویکرد جدید دانشگاه آزاد خوزستان است
  رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت:رویکرد درونی این دانشگاه تولید علم و آموزش، و رویکرد بیرونی آن حضور فعال در حوزه‌های مختلف جامعه، و مساله محور بودن دانشگاه است.

  علی افروس در این آیین که با حضور جمعی از روسای دانشگاه‌های آزاد سراسر خوزستان، در سرسرای همایش این دانشگاه در اهواز برگزار شد بیان کرد:دنبال آن هستیم که نظام مساله محوری را در این دانشگاه ایجاد کنیم و برای تحقق این امر به تعامل بیشتر با صنعت و سازمان‌های مختلف نیاز داریم که در برنامه پنج ساله تحول این دانشگاه این رویکرد لحاظ شده است.

وی گفت: بحث آمایش سرزمینی، توزیع مناسب رشته‌ها بر اساس شهرها و اضافه شدن رشته‌های جدید در دستور کار ما قرار دارد و در این خصوص تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.

رییس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز با بیان اینکه این دانشگاه سال ۱۳۶۱ در اهواز تاسیس شد گفت: اکنون ۱۵ واحد دانشگاهی در خوزستان فعالیت می‌کنند و ۷۰ هزار و ۴۷۹ دانشجو در دانشگاه‌های استان در حال آموزش هستند.

حجت‌الاسلام فرج اله براتی افزود: مدیریت در دوران کرونا بسیار سخت بود و خوشبختانه در این شرایط سخت توانستیم بین درآمدها و هزینه‌ها تعادل ایجاد کنیم.

وی وجود نیروهای مازاد را از مشکلات مهم دانشگاه آزاد خوزستان بیان کرد و گفت:امسال حدود ۲۰ هزار دانشجو ثبت نامی داشتیم که جا دارد از واحدهای اهواز، رامهرمز و باغملک که جذب دانشجویان آنها نسبت به پارسال بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته، تشکر کنم البته همه واحدهای ما غیر از یک واحد افزایش جذب دانشجو داشتند.

وی ادامه داد:یکی از مسایلی که در ۲، سه سال اخیر در دانشگاه آزاد خوزستان اتفاق افتاد جهش پژوهش‌های دانش بنیان بود لذا معتقدیم دانشگاهی که نتواند علم را به محصول تبدیل کند مفید نیست. 

رییس پیشین دانشگاه اسلامی خوزستان افزود: یک دانشگاه باید بتواند برای قطع واردات، در ساخت تجهیزاتی که از خارج کشور وارد می شود فعالیت کند و برای تحقق این موضوع باید ارتباط خوبی با صنایع و واحدهای پیرامونی خود داشته باشد.

 وی گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ما عملیاتی کردن طرح پنج ساله تحول دانشگاه آزاد است و باید در این راستا گام برداریم.

حجت الاسلام براتی ادامه داد: جلوگیری از رانت خواری و دخالت‌ برخی از مدیران باید مورد توجه باشد و معتقدم نباید به برخی اجازه داد که در امور دانشگاه دخالت کنند.

گفتنی است حجت الاسلام براتی که مدت چهار سال در این سمت بود در حکمی از سوی رییس دانشگاه آزاد کشور، به عنوان معین دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان های خوزستان و ایلام منصوب شده است.

علی افروس پیش از این رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار