تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۳۶۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان امشب میزبان سامانه بارشی است
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواسط وقت امروز پنجشنبه سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود.

  محمد سبزه زاری بیان کرد: این سامانه بارشی تا اواخر وقت فردا در مناطقی از خوزستان به ویژه شرق و شمال شرق، سبب رگبار و رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ و تندبادلحظه‌ای، و در ارتفاعات زاگرس بارش برف خواهد شد.

وی افزود: این شرایط در بقیه مناطق خوزستان به صورت نقطه‌ای و پراکنده پیش بینی می‌شود. از اوایل روز شنبه هفته آینده با خروج این سامانه، جو استان پایدار و روند افزایش دما تا اواسط هفته آینده مورد انتظار است.

سبزه زاری همچنین با اشاره به پیش بینی دریایی شمال خلیج فارس گفت: وضعیت هوا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش تندباد لحظه‌ای در اواخر وقت احتمال بارش پراکنده، جهت باد شمالی، سرعت باد چهار تا ۱۰ گره ماکزیمم سرعت با ۱۰ گره، ارتفاع موج یک تا چهار فوت و شعاع دید هشت تا پنج کیلومتر پیش بینی شده است.

به گفته وی در شبانه روز گذشته شوش با ۲۷.۳ و ایذه با ۵.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط خوزستان گزارش شدند. حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۲۶.۶ و حداقل به ۱۱.۲درجه سانتیگراد رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار