تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۳۶۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر اهواز خواستاربرخورد قضایی باترک فعل در بخش آب وفاضلاب شد
 رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز ، خواستار برخورد قضایی با ترک فعل‌های انجام شده در حوزه آب و فاضلاب اهواز که با کم کاری‌ خود شرایط این شهر را به وضع ناگوار کنونی رسانده‌اند، شد.

سید ناصر مهدوی روز چهارشنبه در هجدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در صحن علنی این شورا، با طرح این سوال که تصفیه خانه اهواز معلوم نیست که به چه سرنوشتی دچار شده است، ادامه داد: رسیدگی به وضعیت ناگوار آب و فاضلاب اهواز و ورود روزانه هزار مترمکعب فاضلاب شهری به رودخانه کارون و ترک فعل هایی که موجب آلودگی کارون می شود را از دولت سیزدهم خواستار هستیم.

وی تاکید کرد: به عنوان نماینده منتخب مردم در شورای شهر، اعتراض شدید خود را نسبت به وضعیت نامناسب شبکه آب و فاضلاب اهواز اعلام می کنم چرا که هم اکنون صدها نقطه در سطح شهر به دلیل اجرای عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب حفاری و رها شده، و این موضوع مشکل جدی برای مردم ایجاد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت:تلاقی آب و فاضلاب در ده‌ها نقطه شهر اهواز اتفاق افتاده است که این موضوع به طور جدی سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم از کیفیت آب شرب ناراضی هستند و مجبور به خرید آب شرب هستند، افزود: سوال این است که مردم تا کی باید شاهد این شرایط باشند؟ چرا که ضعف در عملکرد آبفا موجب اختلال در خدمت رسانی به مردم شده است.

مهدوی با اشاره به پیش بینی وقوع باران در هفته های پیش رو، ادامه داد: متاسفانه با چند میلیمتر باران شهر اهواز با اختلال روبه رو می‌شود که اصلاح این وضع باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: لایروبی شبکه فاضلاب اهواز ، تعمیر اساسی پمپ ها و به روز رسانی سازه ها و تاسیسات مورد نیاز باید در دستور کار همه مدیران شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه حل مشکل کنونی اهواز در حوزه آب و فاضلاب نیازمند مدیریت پای کار و با برنامه است، نه مدیریت پشت میزنشین ادامه داد: نگاه جزیره‌ای و بخشی نگری موجب شرایط کنونی اهواز شده است و باید همه تلاش کنیم به جای اینکه باری بر دوش مردم باشیم، باری از دوش آنها برداریم.

وی در ادامه بسیج را یادگار امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز تفکری که می تواند اقتصاد کشور را از وابستگی، و سیاست را از چند دستگی و فرهنگ را از وادادگی نجات دهد تفکر بسیجی است.

در این نشست بندهایی از لایحه روش اجرایی انجام امور عام المنفعه در مناطق کم برخوردار اهواز پس از بررسی به تصویب رسید. بررسی لایحه تفریغ بودجه و گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۸ سازمان های مدیریت آرامستان ها، فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از جمله لوایحی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت و در نهایت این سه لایحه به صورت مشروط مورد تایید شورا قرار گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار