تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۳۶۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی 7 ایده‌ی جذاب و خلاقانه برای تبلیغات محیطی

تا به حال برایتان پیش آمده که از مکان‌هایی عبور کنید که دارای تبلیغات محیطی جذاب باشد و از دیدن آنها لذت ببرید؟ استفاده از تبلیغات محیطی در تمام کشورهای جهان امری رایج و محبوب است. معمولاً طراحان سعی می‌کنند در طراحی آنها سراغ ایده‌های جذاب و خلاقانه بروند. تاثیرگذاری تبلیغات محیطی روی مخاطب بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین هدف این تبلیغات است. تیم‌های تبلیغاتی باید نهایت تلاش خود را برای جلب توجه مخاطبان و هم چنین انتقال صحیح و سریع پیام به آنها به کار ببندند.

تبلیغات شهری یا همان تبلیغات محیطی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در گسترش کسب و کارها و افزایش فروش و درآمدزایی آنها دارد. به همین خاطر همه روزه شاهد افزایش تبلیغات محیطی هستیم. اگر قصد دارید برای کسب و کار خود یک برنامه تبلیغات محیطی طراحی کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا می‌خواهیم ضمن معرفی تبلیغات محیطی شرکت‌های معروف و برند جهانی، شما را با 7 ایده جذاب و خلاقانه برای این تبلیغات آشنا کنیم.

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی نوعی از تبلیغات است که بوسیله‌ی آن کاری کنید، که زمانی که مردم در خانه‌های خود نیستند، با محصولات یا خدمات شرکت آن آشنا شوند. زیرا همان طور که می‌دانید اکثر افراد زمانشان را بیرون از منزل سپری می‌کنند، پس قطعاً زمانی که شما خارج از منزل خود هستید با بیلبوردها، بنرها و یا تابلوهایی روبرو می‌شوید که محصولات یا خدمات یک شرکت یا مؤسسه‌ای را معرفی و تبلیغ می‌کنند. این کار باعث ثبت برند محصول در ذهن مخاطبانتان می‌شود که به آن تبلیغات محیطی می‌گویند.

برای چاپ این تبلیغات از متریال‌های مختلفی از جمله انواع بنرها، چاپ فلکس یا حتی پوسترها استفاده می‌شود. مکان نصب این تبلیغات نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهترین محل برای نصب آنها مکان‌های پرتردد مانند؛ مترو، مراکز خرید، راه آهن، فرودگاه و چهار راه‌ها است، که افراد در مواجه با آنها با شرکت یا کسب و کار شما آشنا شوند. موقعیت نصب تبلیغات محیطی، انتخاب زاویه و فاصله‌ی دید تبلیغات، استفاده از رنگ و طرح مناسب و هماهنگ با طرحتان، کیفیت عکس‌ها و تصاویر از عوامل مهم و تاثیرگذار در جلب توجه تبلیغات شماست.

ایدههای خلاقانه تبلیغات محیطی معروفترین برندهای جهان

برخی از تبلیغات محیطی به تنهایی به قدری تاثیرگذار هستند که شاید تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی نتوانند این کار را انجام دهند! استفاده از ایده‌های خلاقانه در تبلیغات تنها چیزی است که جامعه امروز ما به آن احتیاج دارد. متأسفانه اکثر کسب و کارهای ایرانی در تبلیغات محیطی خود کمترین ذوق و خلاقیت را به خرج می‌دهند، و فقط با یک سری عکس‌ها و جملات پیش پا افتاده و کلیشه‌ای تبلیغات خود را انجام می‌دهند؛ در نهایت این نوع تبلیغ، آن چنان که باید و شاید تأثیری بر روی ذهنیت مخاطبین ایجاد نمی‌کند. برای اینکه بدانید منظور از یک طراحی خلاقانه دقیقاً چیست، در اینجا 10 نمونه ایده خلاقانه از تبلیغات محیطی شرکت‌های معروف را به شما معرفی می‌کنیم، که شما با الگوبرداری از آنها تبلیغات محیطی کسب و کارتان را چندین برابر تاثیرگذارتر طراحی کنید.

  1. تبلیغات بیلبورد با قابلیت حسگر حرکتی شهرداری لندن؛ این مجموعه بر روی تمامی بیلبوردهای تبلیغاتی خود سنسورهای حرکتی قرار داده است، که با عبور هر رهگذری لامپ روی این بیلبورد روشن و خاموش می‌شود.
  2. تبلیغات خلاقانه خطوط هوایی نیوزلند؛ تصویر روی این بیلبورد مربوط به یکی از معروف‌ترین آبشارهای نیوزلند است، که مخاطب با دیدن این تبلیغ خلاقانه مجذوب آن می‌شود.
  3. تبلیغات شرکت Faber Castell؛ زمینه فعالیت این شرکت بسیار معروف تولید مداد، خودکار و لوازم تحریر است و تبلیغات او همیشه متفاوت و خاص! حتماً در اینترنت برای دیدن تصاویر آن گشتی بزنید.
  4. تبلیغات جالب یک آموزشگاه گلف؛ پیام روی بیلبورد تبلیغات این آموزشگاه، این است که شما بازی گلف را یاد بگیرید تا در هدف گیری مهارت بسیاری کسب کنید.
  5. تبلیغات خلاقانه برای دستگاه موزن بینی؛ این شرکت برای تبلیغ بهتر بیلبوردهای خود را به شکل سبیل در آورده است.
  6. تبلیغات برند Oral-B که شرکت بسیار مشهور در زمینه تولید محصولاتی هم چون خمیر دندان و مسواک فعالیت دارد.
  7. پوستر تبلیغاتی خلاقانه پپسی؛ طراحی این پوستر نشان دهنده این است که با خوردن این نوشابه ساعات زیادی بیدار می‌مانید.
  8. تبلیغات چریکی شرکت زیمنس؛ تبلیغ این شرکت دستگاه هم زن بسیار خلاقانه بر روی نمای ساختمان و جلوی درب قرار گرفته است.
  9. تبلیغات چریکی و خلاقانه یک فروشگاه اسباب بازی در استرالیا؛ این شرکت برای تبلیغات تخفیف و فروش ویژه این تبلیغات را درون فروشگاه اسباب بازی قرار داده است، که بینندگان زیادی داشته باشد.
  10. تبلیغات خلاقانه در ایستگاه اتوبوس؛ برای جذب بیشتر مخاطبان از کارتون معروف UP استفاده شده است. برای این سبک تبلیغات معمولاً از چاپ مش استفاده می‌شود.

 

 

با این 7 ایده جذاب تبلیغات محیطی خلاقانه طراحی کنید

تبلیغات محیطی از نظر هزینه اجرا و زمان بسیار پرهزینه هستند، و ردیابی بازخورد آن هم بسیار سخت است. این تبلیغات پر هزینه باید با نهایت دقت، ظرافت و خلاقانه انجام شود تا هزینه خود را دور ننداخته باشیم و بازاریابی تبلیغات محیطی مؤثر و کارآمدی انجام داده باشیم.

داشتن ایده نو و متفاوت، پیش نیاز بروز خلاقیت است. اگر ایده‌هایمان را بروز نکنیم یا آنها را تغییر ندهیم، خیلی زود تکراری و کلیشه‌ای می‌شوند. وقتی می‌خواهید تبلیغات محیطی خلاقانه طراحی کنید، باید کاری را انجام دهید که تا پیش از این کسی سراغ آن نرفته باشد! راهی را بروید که کسی قبلاً نرفته. برای شروع ما 7 ایده اولیه را به شما معرفی می‌کنیم که امیدواریم مفید و مؤثر واقع شود:

  1. تبلیغات روی وسائل حمل و نقل عمومی
  2. استندهای تبلیغاتی ورودی فروشگاه‌ها یا مراکز خرید
  3. تلویزیون‌های بزرگ شهری
  4. استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی
  5. لمپوست بنر یا همان استرابورد ها
  6. استفاده از بیلبوردهای عظیم الجثه تبلیغاتی
  7. استفاده از کف پیاده رویا مترو یا قطار و اتوبوس

 

سخن پایانی

چاپ تبلیغات محیطی، چاپ بنر عرض بالا، فلکس و انواع متریال تبلیغات چاپی، نقش بسیار تاثیرگذاری در بهبود جایگاه برند، و افزایش فروش شما دارد، بنابراین اگر قصد دارید برای این امر اقدام کنید پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است، که سابقه درخشانی در ارائه خدمات چاپ تبلیغات محیطی دارد. دفتر مرکزی این چاپخانه در میدان تجریش، شعبه دوم آن در سالن 37 نمایشگاه بین المللی تهران و شعبه سوم در تهرانپارس واقع است، و همه روزه به سراسر کشور ارسال سفارش دارند.


:
:
:
آخرین اخبار