تا به حال برایتان پیش آمده که از مکانهایی عبور کنید که دارای تبلیغات محیطی جذاب باشد و از دیدن آنها لذت ببرید؟ استفاده از تبلیغات محیطی در تمام کشورهای جهان امری رایج و محبوب است. معمولاً طراحان سعی میکنند در طراحی آنها سراغ ایدههای جذاب و خلاقانه بروند. تاثیرگذاری تبلیغات محیطی روی مخاطب بزرگترین و اصلیترین هدف این تبلیغات است. تیمهای تبلیغاتی باید نهایت تلاش خود را برای جلب توجه مخاطبان و هم چنین انتقال صحیح و سریع پیام به آنها به کار ببندند.
تبلیغات شهری یا همان تبلیغات محیطی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در گسترش کسب و کارها و افزایش فروش و درآمدزایی آنها دارد. به همین خاطر همه روزه شاهد افزایش تبلیغات محیطی هستیم. اگر قصد دارید برای کسب و کار خود یک برنامه تبلیغات محیطی طراحی کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا میخواهیم ضمن معرفی تبلیغات محیطی شرکتهای معروف و برند جهانی، شما را با 7 ایده جذاب و خلاقانه برای این تبلیغات آشنا کنیم.
تبلیغات محیطی نوعی از تبلیغات است که بوسیلهی آن کاری کنید، که زمانی که مردم در خانههای خود نیستند، با محصولات یا خدمات شرکت آن آشنا شوند. زیرا همان طور که میدانید اکثر افراد زمانشان را بیرون از منزل سپری میکنند، پس قطعاً زمانی که شما خارج از منزل خود هستید با بیلبوردها، بنرها و یا تابلوهایی روبرو میشوید که محصولات یا خدمات یک شرکت یا مؤسسهای را معرفی و تبلیغ میکنند. این کار باعث ثبت برند محصول در ذهن مخاطبانتان میشود که به آن تبلیغات محیطی میگویند.
برای چاپ این تبلیغات از متریالهای مختلفی از جمله انواع بنرها، چاپ فلکس یا حتی پوسترها استفاده میشود. مکان نصب این تبلیغات نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است. بهترین محل برای نصب آنها مکانهای پرتردد مانند؛ مترو، مراکز خرید، راه آهن، فرودگاه و چهار راهها است، که افراد در مواجه با آنها با شرکت یا کسب و کار شما آشنا شوند. موقعیت نصب تبلیغات محیطی، انتخاب زاویه و فاصلهی دید تبلیغات، استفاده از رنگ و طرح مناسب و هماهنگ با طرحتان، کیفیت عکسها و تصاویر از عوامل مهم و تاثیرگذار در جلب توجه تبلیغات شماست.
برخی از تبلیغات محیطی به تنهایی به قدری تاثیرگذار هستند که شاید تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی نتوانند این کار را انجام دهند! استفاده از ایدههای خلاقانه در تبلیغات تنها چیزی است که جامعه امروز ما به آن احتیاج دارد. متأسفانه اکثر کسب و کارهای ایرانی در تبلیغات محیطی خود کمترین ذوق و خلاقیت را به خرج میدهند، و فقط با یک سری عکسها و جملات پیش پا افتاده و کلیشهای تبلیغات خود را انجام میدهند؛ در نهایت این نوع تبلیغ، آن چنان که باید و شاید تأثیری بر روی ذهنیت مخاطبین ایجاد نمیکند. برای اینکه بدانید منظور از یک طراحی خلاقانه دقیقاً چیست، در اینجا 10 نمونه ایده خلاقانه از تبلیغات محیطی شرکتهای معروف را به شما معرفی میکنیم، که شما با الگوبرداری از آنها تبلیغات محیطی کسب و کارتان را چندین برابر تاثیرگذارتر طراحی کنید.
تبلیغات محیطی از نظر هزینه اجرا و زمان بسیار پرهزینه هستند، و ردیابی بازخورد آن هم بسیار سخت است. این تبلیغات پر هزینه باید با نهایت دقت، ظرافت و خلاقانه انجام شود تا هزینه خود را دور ننداخته باشیم و بازاریابی تبلیغات محیطی مؤثر و کارآمدی انجام داده باشیم.
داشتن ایده نو و متفاوت، پیش نیاز بروز خلاقیت است. اگر ایدههایمان را بروز نکنیم یا آنها را تغییر ندهیم، خیلی زود تکراری و کلیشهای میشوند. وقتی میخواهید تبلیغات محیطی خلاقانه طراحی کنید، باید کاری را انجام دهید که تا پیش از این کسی سراغ آن نرفته باشد! راهی را بروید که کسی قبلاً نرفته. برای شروع ما 7 ایده اولیه را به شما معرفی میکنیم که امیدواریم مفید و مؤثر واقع شود:
چاپ تبلیغات محیطی، چاپ بنر عرض بالا، فلکس و انواع متریال تبلیغات چاپی، نقش بسیار تاثیرگذاری در بهبود جایگاه برند، و افزایش فروش شما دارد، بنابراین اگر قصد دارید برای این امر اقدام کنید پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است، که سابقه درخشانی در ارائه خدمات چاپ تبلیغات محیطی دارد. دفتر مرکزی این چاپخانه در میدان تجریش، شعبه دوم آن در سالن 37 نمایشگاه بین المللی تهران و شعبه سوم در تهرانپارس واقع است، و همه روزه به سراسر کشور ارسال سفارش دارند.