تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۳۵۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علیرضا منصوریان: صنعت نفت به روزهای خوب برمی‌گردد
سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: به دلیل اشتباه‌های فردی از سه بازی گذشته هیچ امتیازی کسب نکردیم و سعی کردیم طی یک هفته اخیر از نظر روحی تیم را برگردانیم. مطمئن هستم که صنعت نفت در ادامه لیگ جایگاه خودش را پیدا می‌کند و به روزهای خوب خود برمی‌گردد.
  سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: به دلیل اشتباه‌های فردی از سه بازی گذشته هیچ امتیازی کسب نکردیم و سعی کردیم طی یک هفته اخیر از نظر روحی تیم را برگردانیم. مطمئن هستم که صنعت نفت در ادامه لیگ جایگاه خودش را پیدا می‌کند و به روزهای خوب خود برمی‌گردد.

 علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از مسابقه نساجی و صنعت نفت آبادان اظهار کرد: دیدار فردا با نساجی برای ما بازی بسیار سختی است. نساجی شکل و ساختار بازی خیلی خوبی دارد. جسور و پرفشار بازی می‌کند و در خط هافبک هم بازیکنان باتجربه‌ای دارد.

وی افزود: ما به خاطر اشتباه‌های فردی از سه بازی گذشته امتیازی کسب نکردیم. در بازی با تراکتور می‌توانستیم دقیقه ۸۲ روی ضربه پنالتی بازی را به تساوی بکشانیم. طی سه هفته اخیر بیشتر اشتباه فردی به ما آسیب زد. اما سعی کردیم طی این هفته تیم را از نظر روحی در وضعیت مطلوبی قرار دهیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان با اشاره به دوری چهار ماهه خود از نیمکت سرمربیگری خاطرنشان کرد: فردا تقریبا بعد از ۴ ماه روی نیمکت می‌نشینم. سه بازی آخر فصل قبل که سرمربیگری آلومینیوم اراک را به عهده داشتم به دلیل محرومیت روی نیمکت نبودم و سه بازی آغاز فصل را هم به دلیل ادامه محرومیت و ابتلا به کرونا نتوانستم روی نیمکت حضور یابم.

منصوریان تصریح کرد: به کادر فنی تیم اعتقاد زیادی دارم. تمام اعضای کادر فنی طی سه هفته گذشته زحمت زیادی کشیدند. نتیجه بازی فردا را نمی‌دانیم. اما اگر برد به نفع ما باشد به خودم اجازه نمی‌دهم که بگویم حضور من باعث برد شد. چون کادر فنی زحمت زیادی می‌کشد و شاهد زحمات‌شان بودم. اشتباه فردی هم مال کل تیم است. نبود من روی نیمکت شاید فقط به عنوان پدر یا برادر بزرگ خانواده صنعت نفت آبادان از نظر روحی روی تیم تاثیر گذاشته باشد. اما روی مسائل فنی کادر فنی خیلی زحمت کشید.

این سرمربی با اظهار امیدواری نسبت به بازگشت شرایط مطلوب به اردوی صنعت نفت، اظهار کرد: درست است که خیلی دیر شروع کردیم و تعداد بازی دوستانه‌مان خیلی کم بود و حتی کمپ شروع مسابقات را به خاطر مسائل مالی نتوانستیم برگزار کنیم. اما این اطمینان را می‌دهم که صنعت نفت قطعا به روزهای خوب برمی‌گردد.

علیرضا منصوریان: صنعت نفت به روزهای خوب برمی‌گردد

نگرانی از حاشیه‌های داوری مسابقات

وی با اشاره به برخی حاشیه‌های مربوط به داوری مسابقات در فصل جدید تصریح کرد: امیدوارم داوری‌ها طوری باشد که اعتراض‌ها کمتر شود. وقتی بازی‌ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم همه تیم‌ها اعتراض دارند. خود ما در بازی با تراکتور به داوری اعتراض داشتیم. امیدوارم طوری باشد که ما مربیان بتوانیم خودمان را کنار زمین کنترل کنیم.

سرمربی صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: از داور مسابقه فردا می‌خواهم بهترین داوری‌اش را انجام دهد. دو هفته پیش وحید صالحی داور سابق فوتبال در برنامه فوتبال برتر مسائلی را درباره تخلفات داوری با جدیت مطرح کرد که نگران‌کننده است. محکم صحبت کردنش من را نگران کرد. موقعی یکی چیزی می‌گوید و وقتی می‌گویند تبعات حقوقی دارد عقب‌نشینی می کند. اما دیدیم که اصرار دارد و می‌توانست اسناد تخلفات را منتشر کند. این اظهارات شاید درصد کمی از سیاهی فوتبال ما باشد. اما ما مربیان را نگران می‌کند.

منصوریان افزود: صنعت نفت تاریخچه فوتبال جنوب کشور است و در شمال ایران هم اگر قرار باشد دو تیم ریشه‌دار را نام ببرند ملوان و نساجی است. داوری مسابقه تیم‌هایی مانند ما که هواداران پرشور و نگران داریم و حال هوادارانش به نتیجه ما بستگی دارد بسیار مهم است. از داور می‌خواهم بهترین قضاوت را داشته باشند.

مشکلات مالی تیم‌های متوسط

فوتبالیست سابق فوتبال ایران و استقلال درباره چالش‌های مالی تیم‌هایی مانند صنعت نفت و نساجی و اختلاف طبقاتی بین تیم‌های لیگ برتری گفت: لیگ ما اکنون دو تکه شده است. یک بخش تیم‌های ثروتمند و پول‌دار هستند که مبالغ سنگینی هزینه می‌کنند. البته بودجه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیارد تومان برای تیم‌هایی که می‌خواهند در کورس قهرمانی باشند عادی است. یک بخش دیگر هم تیم‌هایی هستند که ثروتی ندارند. مثلا تیم ما بودجه‌اش آن‌قدر نیست که چنین خریدهایی داشته باشد.

منصوریان تصریح کرد: کل بودجه یک سال تیم ما از قرارداد سه ساله یک بازیکن در یکی از تیم‌های صنعتی ۱۰ میلیارد تومان کمتر است. یعنی آن یک بازیکن برای سه سال خود به اندازه ۱۰ میلیارد تومان بیشتر از بودجه یک سال تیم ما قرارداد بست. طبیعتا این اختلاف به تیم‌هایی مانند نساجی و صنعت نفت فشار می‌آورد.

وی با اشاره به اجرا نشدن برنامه‌های آماده‌سازی صنعت نفت به دلیل مشکلات مالی گفت: پیش‌بینی من برای اردوی آماده‌سازی سه مقطع ۱۰ روزه بود که آخرش به یک هفته کشیده شد. با این حال سعی کردیم نسبت به مشکلات مالی باشگاه انعطاف به خرج دهیم. از آن دسته مربیانی نیستم که فرار رو به جلو انجام دهم یا سر و صدا کنم. چون اعتبار و شأن فوتبال و مردم آبادان را اعتبار و شأن خودم می‌دانم.

این سرمربی خاطرنشان کرد: قطعا مشکلات مالی روی تیم ما تاثیر منفی گذاشت. باید قبول کنیم مسائل مالی روی تیم‌هایی مثل ما یا نساجی تاثیر کاملا مستقیم دارد. مشکلات مالی همین تیم نساجی یک سال پیش انقدر زیاد بود که هواداران شما اشک می‌ریختند. البته خوشبختانه امروز احساس می‌کنم اتفاقات مثبتی افتاده و سر و صداهای بی‌پولی نیست. ما هم مثل تیم شما هستیم.

وی از وعده مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای حمایت از تیم صنعت نفت آبادان خبر داد و اظهار کرد: خبر خوب درباره تیم ما این است که مدیران شرکت پالایش و پخخش قول پشتیبانی داده‌اند. از آقای سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور و معاون ایشان آقای زیار که قول همکاری و کمک به تیم دادند سپاسگزارم. این دوستان را سال‌هاست می‌شناسم و می‌دانم به قول‌شان عمل می‌کنند. برای همین به بچه‌ها گفتم به بازی‌ها فکر کنیم، نتایج قابل برگشت نیست، اما بی‌پولی‌ها قابل کنترل است.

علیرضا منصوریان: صنعت نفت به روزهای خوب برمی‌گردد

کاهش ارزش پول ملی

منصوریان در عین حال ارقام بالای قرارداد بازیکنان تیم‌های صنعتی و سرمایه‌دار را نیز غیرمنطقی ندانست و تصریح کرد: واقعیت این است که مبالغ قراردادها بالا نرفت. بازیکنی که چهار سال پیش دو میلیارد تومان قرارداد می‌بست در واقع  ۵۰۰ هزار دلار می گرفت. امروز ۵۰۰ هزار دلار ۱۲ میلیارد تومان است. یعنی پول ما بی‌ارزش شد.

وی افزود: بر خلاف این که خیلی از دوستان می گویند حق بازیکن نیست این عدد را بگیرد معتقدم لیگ ما باید لیگ گرانی شود. سالی که در استقلال بودم بازیکنی داشتیم که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قرارداد بست. آن زمان دلار سه هزار تومان بود. همان رقم را به دلار سه هزار تومانی تبدیل کنیم و ضرب در قیمت امروز دلار کنیم فکر می‌کنیم قیمت بازیکن بالا رفت.

سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: در اصل پول ما بی‌ارزش شد. قیمت بازیکن همین است. اگر هم تیم‌هایی مثل ما عدد بودجه‌شان بالا نیست باید بودجه را بیشتر کنند تا دوام بیاورند. وگرنه در دو سال آینده اختلاف انقدر زیاد می شود که یک تیم مانند ما اگر بخواهد ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هم هزینه کند یک دهم بودجه یک تیم حرفه‌ای است. در چنین شرایطی دیگر شاید ستاره‌ها کمتر به تیم‌های مانند نساجی و صنعت نفت بیایند. از طرفی هم شاید باعث شود آکادمی‌های ما فعال شود و استعدادها بیشتر پرورش پیدا کنند تا تیم خودکفا شود.

تبلیغات محیطی برای همه تیم‌ها

منصوریان یکی از راه‌های کمک به تیم‌های متوسط لیگ برتر از نظر مالی را واگذاری تبلیغات محیطی زمین خانگی هر تیم به همان باشگاه دانست و گفت: اگر تبلیغات محیطی را به تیم‌ها بخشی از هزینه‌های تیم‌ها تأمین می‌شود. قطعا تیمی که پشت در استادیومش پنج هزار هوادار می‌ایستد اسپانسر هم می‌تواند بگیرد. در سطح بین‌المللی فوتبال هم تبلیغات محیطی هر باشگاه برای خودش است.

وی افزود: تیمی مانند نساجی در استان خودش می‌تواند اسپانسر پیدا کند. مالک باشگاه هم در حوزه اقتصادی شناخته شده است و این امکان برایش فراهم است. ما هم اگر تیم‌مان تبلیغات محیطی برای خودش باشد مدیران ارشد شرکت پالایش و پخش کشور از این امکانات برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. این اقدام به تیم‌ها کمک می‌کند.

چمن مصنوعی در شأن نساجی نبود

سرمربی صنعت نفت آبادان درباره بازی تیمش در استادیوم شهدای ساری گفت: من آخرین بار ۲۵ سال پیش به ساری آمدم و این مسابقه به من این شانس را داد که یک بار دیگر وارد ساری شوم. بعد از این که تیم‌های ساروی از صحنه فوتبال رفتند کمتر شانس داشتیم به این شهر بیاییم.

وی افزود: اطلاعی از وضعیت زمین استادیوم شهدای ساری ندارم. اما با توجه به این که ساکت الهامی هم مانند من به صاف بودن زمین حساس است شرایط حداقلی را باید داشته باشد.

منصوریان با اشاره به اجرای پروژه تعویض چمن استادیوم شهید وطنی قائمشهر تصریح کرد: فکر می‌کنم لازم بود دو سه سال پیش این کار را برای نساجی کنند. با این حال باز هم به بانی این اتفاق خسته نباشید می‌گویم. چون برای شأن فوتبال نساجی آن زمین بد بود. نساجی هم با آن کیفیتی که می‌خواست نمی‌توانست بازی کند.

دیدار نساجی و صنعت نفت آبادان از سری مسابقات هفته چهارم بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور ساعت ۱۶ روز شنبه ۱۵ آبان در استادیوم شهدای ساری برگزار می‌شود. این مسابقه توسط حسن اکرمی داوری می‌شود و میلاد قاسمی، مجتبی غریب و علی بای کمک‌های او در این مسابقه هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار